ساخت مسیر دوچرخه سواری اکباتان، خدمت یا نمایش خدمت!؟

ساخت مسیر دوچرخه سواری اکباتان، خدمت یا نمایش خدمت!؟

احداث مسیر دوچرخه سواری در اکباتان با سرعت هر چه تمامتر از فاز تعیین بودجه و شناخت پیمانکار به مرحله اجرا رسیده است و همین روزها به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش «4 اکباتان»، طرح احداث یک مسیر دوچرخه سواری در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران از مدتی پیش آغاز شده و بر همین اساس در مورد منطقه 5، اکباتان گزینه نهایی اجرایی این طرح انتخاب شده است. این طرح که بر خلاف سایر طرح های معطل مانده مانند «سیستم انتقال آب تصفیه خانه اکباتان برای فضای سبز» با سرعت هر چه تمامتر به مرحله تأمین منابع مالی و شروع عملیات اجرایی رسیده است، احتمالا طی روزهای آتی در محدوده خیابان ورزش و بلوار شهید حنانی پیاده سازی خواهد شد.  

راه اندازی مسیر دوچرخه سواری اکباتان در حالی رقم می خورد که طی چند سال اخیر گروههای خودجوش اکباتانی در زمینه ورزش دوچرخه سواری و فرهنگ سازی پیرامونی آن تلاشهای قابل ملاحظه ای را به انجام می رسانند و معمولا خیلی حمایت های جدی و میدانی از آنها صورت نمی گیرد. مصداق بارز این عدم حمایت از گروههای اکباتانی اختصاص نیافتن کانکس های موجود دوچرخه در سطح اکباتان به فعالان بومی می باشد که در نتیجه تعطیلی کامل این اتاقک ها را به همراه داشته است.    

از همین روی حالا هم کاملا مشخص نیست که آیا افتتاح یک مسیر اختصاصی در نهایت منجر به بالا رفتن میزان استفاده از دوچرخه خواهد شد یا تنها در شکل ظاهری قضیه می تواند کارآیی داشته باشد!؟

آخرین شنیده ها در مورد احداث مسیر اختصاصی دوچرخه در اکباتان حاکی از آن است که شهردار ناحیه 6 به شکل جدی پیگیر این اتفاق بوده است تا امتیاز آغاز به کار این پروژه فارغ از میزان کارآیی آن در زمان حضور وی منظور گردد.

اعتراض بلوکهای همسایه به ساخت مسیر دوچرخه

پس از آغاز به کار پیمانکار ساخت مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در امتداد بلوار شهید حنانی (3 راه مخابرات)، شکایت هایی از طرف ساکنین بلوک A3 مطرح شده است. از نظر ساکنین این بلوک محل پارک خودروها که امری حیاتی در شهر تهران محسوب می شود قرار است به یک موضوع یر ضروری و فانتزی اختصاص یابد. 

منتشر شده در پنجشنبه 29 خرداد 1399       کد خبر : 10036
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح