اقدام غیرکارشناسی شهرداری

اقدام غیرکارشناسی شهرداری

هفته‌ی گذشته (دومین هفته‌ی آذر ماه ۱۳۹۹) تماس‌ها و گزارش‌هایی از سوی اهالی اکباتانی دریافت کردیم که بعلت عملیات اجرایی و عمرانی شهرداری در خروجی دوم اکباتان از ستاری جنوب که به میدان بسیج منتهی می‌شود، چند روزی است که ترافیک نسبتا سنگینی ایجاد می‌شود.

شهرداری اکباتان

در پی مراجعه‌ی خبرنگار ۴ اکباتان به محل، مطلع شدیم که این عملیات در راستای احداث «جوی آب»، جهت هدایت آب‌های سطحی و باران است. این درحالی‌ست که این منطقه دارای چاه‌های آب جذبی است؛ ازین‌رو موضوع را با یکی از اهالی قدیمی، آگاه و معتمد اکباتان مطرح کردیم. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از سخنان «هوشنگ هموطن» است که سابقه‌ی عضویت در شورایاری، هیئت‌مدیره‌ی مرکزی و چندین بلوک در شهرک اکباتان را دارد و ۴۱ سال است در شهرک اکباتان زندگی می‌کند.

"در طراحی اولیه‌ی شهرک اکباتان حتی یک جوی آب مشاهده نمی‌کنید. تمام چاه‌های معابر شهرک اکباتان «جذبی» هستند و تنها کاری که برای جلوگیری از آب‌گرفتگی باید انجام شود، لایروبی و رسیدگی منظم به این چاه‌هاست.

درحالیکه مسئولین شهرداری برای هدایت آب‌های سطحی، در یک اقدام غیرکارشناسی، و بدون اینکه با افراد آگاه مشورت کنند، این همه هزینه روی دست شهرداری گذاشته‌اند و بودجه‌ی بیت‌المال را به این شکل هدر می‌دهند. از آن سو با احداث این جوی آب زیبایی معبر مذکور را هم از بین برده‌اند."

آقای هموطن اضافه کردند: «وقتی موضوع را از طریق مدیر مربوطه در شهرداری پیگیری کردم، وی از وجود چاه‌های جذبی اظهار بی‌اطلاعی کرده است«!

اقدام غیرکارشناسی شهرداری اکباتان

در اینجا باید پرسید آیا قبل از اینکه تصمیم به احداث جوی آب و تخریب این معبر گرفته شود، به اندازه‌ی کافی تحقیق شده بود؟ آیا راهکارهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته بود؟ که آخرین و بهترین گزینه‌ی شهرداری، احداث جوب در یکی از میادین اصلی اکباتان باشد؟

نظر شما در این مورد چیست؟

 

 جوی آب غیر کارشناسی  جوی آب میدان بسیج اکباتان       

منتشر شده در شنبه 15 آذر 1399       کد خبر : 10128
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح