تحویل و استقرار چیلر دوم بلوک A3

تحویل و استقرار چیلر دوم بلوک A3

پس از ۲ سال کشمکش و مذاکره با شرکت فروشنده‌ی چیلر، بالاخره چیلر دوم بلوک A3 تحویل هیئت‌مدیره‌ی این بلوک گردید.

 

تاسیسات فرسوده اکباتان

اگر از کاربران ثابت و قدیمی «سایت 4 اکباتان» باشید، حتما حداقل یک بار خبری درباره‌ی چیلر بلوک A3 خوانده‌اید و در جریان مشکلاتی که ساکنین بلوک A3 در این مورد داشته‌اند قرار گرفته‌اید.

به گزارش  «سایت خبری 4 اکباتان»، در تیر ماه سال ۱۳۹۷ و پس از یکی دو سال تدارک و مذاکره، پیش‌‌قسط خرید یک دستگاه چیلر جدید، در قالب یک قرارداد (خیلی ساده)، با شرکت فروشنده «تهران تهویه قشم» پرداخت شد و از آن تاریخ تا چند ماه پیش در ابتدای سال ۱۳۹۹، خبری از تحویل چیلر نبود؛ و مشکلات فراوانی برای دریافت چیلر پیش‌ روی هیئت‌مدیره‌ی فعلی بلوک قرار داده بود؛ که با یک جستجو در آرشیو «سایت خبری 4 اکباتان»، می‌توانید در جریان گوشه‌ای از این معضلات قرار بگیرید. (اینجا را بخوانید.)

اما پس از ماه‌ها کشمکش و رایزنی‌های طاقت‌فرسا که از ۲ سال قبل، بین هیئت‌مدیره‌ی بلوک A3 و شرکت تهران تهویه قشم، [به علت نوسانات ارزی در سال ۱۳۹۷] به وجود آمده بود، این مشکل توسط تیم هیئت‌مدیره‌ی حاضر، با همکاری و همراهی مدیریت شرکت فروشنده حل و فصل گردید. طرفین با تنظیم و امضاء الحاقیه‌ای به قرارداد اولیه، مشکلات موجود را مرتفع نمودند و پس از خروج چیلر قدیمی یورک، بالاخره چیلر جدید روز دوشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹ در محل تاسیسات بلوک A3 مستقر شد؛ تا پرونده‌ی پُرحاشیه‌ی خرید چیلری که در اوایل سال ۹۷ توسط هیئت‌مدیره‌ی ۲ دوره قبل باز شده بود، پس از گذشت ۲.۵ سال بسته شود.

بر اساس اطلاعاتی که در کانال تلگرام رسمی بلوک A3 منتشر گردیده، از حدود ۲ هفته پیش، پرسنل شرکت فروشنده انجام ریل‌گذاری و نصب جرثقیل‌های سقفی در تأسیسات برای مقدمات نصب و استقرار چیلر جدید را آغاز کرده بودند. [طبق قرارداد مسئولیت انجام این کار برعهده شرکت فروشنده بوده است]

چیلر جدید بلوک A3

مقرر بود بعد از خروج چیلر قبلی، و پس از انجام نوسازی‌های مورد نیاز تأسیسات توسط هیئت‌مدیره‌ی A3، چیلر جدید بر روی فونداسیون آماده شده‌ی چیلر قبلی یورک با گروت اپوکسی مستقر گردد؛ که با همکاری هیئت‌مدیره‌ی بلوک A3 و مدیریت و پرسنل مجرب شرکت فروشنده و با استقرار جرثقیل ۵۰ تُن در محوطه‌ی فضای باز بالای تأسیسات، عملیات انتقال چیلر به داخل تأسیسات بدون هیچگونه مشکلی در حضور ساکنین بلوک انجام گردید.

چیلر سانتریفیوژ جدید از نمایندگی شرکت «دانهام بوش» در ایران [شرکت تهران تهویه قشم] خریداری شده است و تناژ اسمی آن ۶۵۰ تن است؛ با توجه به اینکه چیلر اول بلوک نیز با تناژ اسمی ۶۵۰ تُن و به مارک «دانهام بوش» است، این ۲ دستگاه می‌توانند یکدیگر را در فصول گرم سال پشتیبانی کرده، خیال ساکنین را تا مدت‌ها از بابت تأمین سرمایش بلوک راحت کنند. بدیهی‌ست این مهم در گرو انجام بهینه‌ی سرویس‌ها و نگهداری صحیح و اصولی از چیلرهای نو می‌باشد.

یکی از مشکلات و معضلات اصلی شهرک اکباتان در حال حاضر، تأسیسات فرسوده‌ای‌ است که در فصول مختلف ساکنین را به دلشوره می‌اندازد.

وضعیت تاسیسات بلوک شما چگونه است؟ کیفیت سرمایش و گرمایش بلوک‌تان را در بخش نظرات با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منتشر شده در چهارشنبه 26 آذر 1399       کد خبر : 10130
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح