انقلابی در بافت فرش تبریز به وجود آمده است

انقلابی در بافت فرش تبریز به وجود آمده است

فرش دستبافت تبریز یکی از ارزشمند ترین کالاهای است که هر ایرانی به داشتن و یا هدیه دادن آن افتخار می کند. چندی است که مدلهای جدیدی از این نوع صنایع دستی ارزشمند وارد بازار شده و چشمها را نوازش می دهد. به همین دلیل به سراغ کسی رفتیم که اگر چه نام خود را کارشناس نمی نامند اما سالیان بسیاری است که با فرش تبریز زندگی می کند.  

بابک صائمی کارشناس فرش دستبافت تبریز در خصوص ارائه مدلهای جدیدی از فرش دستبافت تبریز گفت: واقعیت این است که انقلابی منحصر به فرد در تولید این کالا بوجود آمده است و آن طراحی نقشه های جدید برای تولیدات دستبافت این شهر است که  این مهم به سرانجام نرسیده است مگر با تلاش اساتید طراحی که نامی جاودان از خود به جای گذاشته اند.

وی در این ادامه با اشاره به نام این اساتید افزود: آقایان نوین فر، ترقی، سالاری، خطیبی و بهشتی جزو نامداران طراحی فرش تبریز به حساب می آیند و به این وسیله نام خود را در تاریخ این صنعت ماندگار کرده اند.

وی در پایان در خصوص ویژه گی های تولیدات جدید فرش دستبافت تبریز گفت: مقدار ابریشم فرشهای جدید از 50% به 80% افزایش یافته و انصافا نقشه ها با قدرت بسیار بالایی طراحی و به مرحله اجرا رسیده است.  

در ادامه تصاویری از طرح های جدید فرش دستبافت تبریز برای آشنایی بیشتر قرار گرفته است.  

گالری فرش نفیس در فاز 1 سوپر 9 طبقه فوقانی پلاک 46 واقع است و علاقمندان فرش دستبافت تبریز می توانند با شماره تلفن 44663801 تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در دوشنبه 5 مرداد 1394       کد خبر : 1461
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح