ورود مگامال به اکباتان توسط شورایاران وقت تأیید شده

ورود مگامال به اکباتان توسط شورایاران وقت تأیید شده

بعد از مدتها هوشنگ هموطن دبیر شورایاری شهرک اکباتان در گفتگویی تقریبا مفصل به مواردی اشاره کرده است که بی شک بخشی از مهمترین مسائل روز شهرک اکباتان را تشکیل می دهد. مهمترین بخش های این گفتگو در ادامه آمده است.

کمیته بحران ناحیه باید ورود و خروج کوی بیمه را سامان دهد

طی روزهای گذشته در جلسه کمیته بحران ناحیه شرکت داشتیم که از مهمترین موارد مطرح شده بحث ترافیک خیابان نفیسی بود و در آنجا اعلام کردم که طرحهایی که توسط شهرداری اجرا می شود مستلزم بررسی بیشتر ملاحظات فرهنگی و اجتماعی است تا آسیب پذیری کمتری متوجه مردم شود. شهرداری طی سالهای گذشته به دلیل نیازهای مالی مجوزهای زیادی را به منظور ساخت و ساز در کوی بیمه صادر کرده و این مسئله باعث رشد ساکنین این محدوده شده است. از طرف دیگر چون راههای خروجی چندانی هم وجود ندارد بار ترافیکی آن منتقل شده به شهرک اکباتان. کمیته بحران ناحیه 6 باید فکری اساسی را برای ورود خروج اتومبیل ها به کوی بیمه در نظر بگیرد چون خدای نکرده در صورت وقوع یک حادثه کل خیابان های اکباتان و بیمه قفل خواهد شد.

دیدار با معاون وزیر تخلف آیین نامه ای شورایاران بود

دیداری که طی روزهای گذشته شورایاران شهرک اکباتان با معاون وزیر بهداشت در خصوص بیمارستان صارم به انجام رساندند بدون اطلاع بنده به عنوان دبیر شورایاری انجام شده است. متأسفانه دوستان شورایار به این نکته توجه نمی کنند که طبق آیین نامه دیدار با نهادها، جلسات با افراد گوناگون و حتی مکاتبات باید با حضور دبیر یا اطلاع این شخص صورت بگیرد پس حضور شورایاران در جلسه ای بدون دبیر یا اطلاع به بنده تخلف آیین نامه ای به حساب می آید. تنها در حالتی که مصوبه شورایاری مبنی بر حضور نفراتی مشخص از شورایاران در جلسات وجود داشته باشد، این امر امکان پذیر است.

متأسفانه دوستان ما به دنبال این هستند که برای خود وجهه ای در شهرک اکباتان ایجاد کنند چون وقتی بیمارستان صارم انصراف خود را از ادامه ساخت و ساز اعلام کرده دیگر چه نیازی به جلسه با معاون وزیر بهداشت است؟ ما از طریق رأی مردم برگزیده شدیم و باید عملکرد ما «قدر و قیمت» ما را مشخص کند نه اینکه به هر قیمتی برای خود عنوان و سمت در نظر بگیریم. واقعا نمی دانم دلیل اینکه ما باید راه بیفتیم و بر علیه بیمارستان صارم جو سازی کنیم چیست؟ امیدوارم افکار عمومی این نکته را در نظر بگیرد که بیمارستان صارم با توجه مقاومتی که تا سطح 8 ریشتر در برابر زلزله دارد، در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه اولین مجموعه ای است که به سرعت می تواند به داد مردم اکباتان برسد.

شورایار غیر اکباتانی نمی تواند منافع محله را لحاظ کند

به طور کل بهتر است کسانی که در مجموعه شورایاری فعالیت می کنند از ساکنین همان محله باشند. این مسئله در قانون گنجانده شده است چون اهالی محل چون خودشان در موقعیت مکانی قرار دارند و می توانند مسائل و مشکلات را لمس کنند و خیلی راحت تر تصمیم بگیرند. اگر کسی خارج از چارچوب محله عضو شورایاری بشود دیگر واقعا نمی تواند منافع محله را لحاظ کند چون خودش در محل زندگی نمی کند و واقعا هم برای اشخاص مهم نخواهد بود که چه اتفاقاتی در محله رخ می دهد. من با صراحت با پدیده شورایارن غیر اکباتانی مخالف هستم دلیلش هم این است که خود کسانی که در یک مجموعه زندگی می کنند خیلی راحت تر می توانند برای این مجموعه تصمیم گیری کنند.

ورود مگامال به اکباتان توسط شورایاران وقت تأیید شده

سال 92 و قبل از اینکه به عنوان شورایار انتخاب شویم از اداره حقوقی شهرداری تهران شکایتی را مطرح کردیم مبنی بر اینکه پروژه مگامال توسط هیچیک از مدیران محلی شهرک اعم از هیئت مدیره مرکزی و شورایاری شهرک اکباتان تأیید و امضاء نشده است. بعد از مدتی از بنده دعوت کردند تا در اداره حقوقی شهرداری حضور پیدا کنم و پس از مراجعه به آنجا کپی صورتجلسه ای در اختیار من قرار گرفت که در آن صراحتا حضور مگامال در شهرک اکباتان توسط دو تن از بانوانی که عضو شورایاری وقت بودند مورد تأیید واقع شده بود یعنی زیر صورتجلسه تأیید فعالیت مگامال را امضاء کرده بودند.

بدون تعارف وقتی صورتجلسه فعالیت مگامال در شهرک اکباتان توسط این دو عضو محترم شورایاری وقت امضاء شده است یعنی ورود مگامال به اکباتان تأیید شده پس در این حالت دیگر چه کاری می توان در خصوص مگامال انجام داد به غیر از اینکه از توسعه هر چه بیشتر آن جلوگیری شود. اگر کسی هم معقتد است که این صورتجلسه جعلی است در سه نقطه می تواند به این صورتجلسه دست پیدا کند. نخست شرکت نگین مجری طرح مگامال، دوم شورای شهر تهران و سوم اداره حقوقی شهرداری تهران. هر کس شبهه ای دارد و مدعی جعلی بودن این سند می باشد می تواند با مراجعه به محل هایی که نام برده شد یک نسخه از این صورتجلسه را تهیه کند.    

منتشر شده در چهارشنبه 19 خرداد 1395       کد خبر : 4221
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح