بلا استفاده ماندن پیست دوچرخه سواری اکباتان

بلا استفاده ماندن پیست دوچرخه سواری اکباتان 

پیست دوچرخه سواری خاکی شهرک اکباتان مدتها است به حال خود رها شده است و هیچ کس به فکر بهره برداری از آن نیست.

این پیست که در شمالی ترین نقطه شهرک اکباتان و جنب اتوبان شیخ فضل ا... نوری قرار دارد دارای مساحتی نزدیک به 1500 متر مربع می باشد و به صورت اختصاصی برای مسابقات دوچرخه سواری نمایشی ساخته شده و بر عکس تصور موجود به هیچوجه مناسب دوچرخه های مدل کوهستان نمی باشد.

بی شک این مکان ورزشی با توجه به نزدیک شدن ایام تابستان می تواند محل بسیار مناسبی برای گذاران اوقات فراغت جوانان و نوجوان محسوب شود اما متأسفانه به رغم وجود افرادی که مدعی فعالیت فرهنگی و اجتماعی هستند تاکنون هیچ اراده ای در سطح شهرک اکباتان برای استفاده و بهره برداری از این مکان وجود ندارد.

این امر در حالی است که طی ماههای گذشته شهرداری ناحیه 6 پیشنهاد استفاده از این مکان زیر نظر سرای محله شهرک اکباتان را داده است و آمادگی خود را جهت واگذاری مسوولیت راه اندازی آن اعلام نموده اما در کمال تعجب این مسئله با مخالفت تعدادی از اعضای امناء اکباتان مواجه شده است.

استدلال شماری از امناء اکباتان در مخالفت با راه اندازی این پیست دوچرخه سواری ایجاد ترافیک و شلوغی در شهرک اکباتان است که البته این پیست دارای مسیر اختصاصی از اتوبان شیخ فضل ا... نوری می باشد و استدلال ایجاد ترافیک در صورت راه اندازی آن تا حدودی دور از ذهن به نظر می رسد.   

با تمام این اوصاف این پیست دوچرخه سواری که تنها تا پیش از ساخته شدن مسیر خروجی شمالی اکباتان وجود خواهد داشت یکی از سرمایه های مادی و معنوی این شهرک به حساب می آید که می تواند قابلیت استفاده مناسب را برای جمعیت جوان محله داشته باشد.

با توجه به روزمرگی های سرای محله و شورایاری شهرک اکباتان شاید بتوان از ظرفیت های اجرایی هیئت مدیره مرکزی و همچنین مدیران اجرایی بلوکها در جهت راه اندازی این مکان ورزشی استفاده نمود. البته این مهم در صورتی محقق خواهد شد که عزم جدی برای آغاز به کار این پیست بوجود آید.

منتشر شده در شنبه 22 خرداد 1395       کد خبر : 4236
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح