فضای سبز اطراف مگامال همچنان در دست اقدام!

فضای سبز اطراف مگامال همچنان در دست اقدام!

با پیگیری ها و تعاملات صورت گرفته شورایاری، هیئت مدیره مرکزی و همچنین ساکنین شهرک با شرکت نگین (مجری طرح مگامال) ادامه ساخت و ساز این پروژه متوقف شده است اما در سوی مقابل از محوطه فضای سبزی که بارها قول ایجاد آن ابراز شده است نیز خبری نیست.

در آخرین پیگیری های صورت گرفته در این زمینه هیئت مدیره مرکزی اکباتان طی نامه ای چرایی ایجاد وقفه در انجام این قسمت از پروژه را خواستار شده است اما واقعیت مطلب این است که تا زمانی که شرکت مترو تهران و حومه نسبت به اتمام مراحل پایانی ساخت ایستگاه خود در شهرک اکباتان اقداماتی را صورت ندهد، مجری مگامال نمی تواند فضای سبز مورد نظر را به مرحله بهره برداری برساند. به همین دلیل هم معاونت فنی و اجرایی نگین آرای آسیا در پاسخ به نامه هیئت مدیره مرکزی به جمله چندین بار شنیده شده «طراحی فضای سبز اطراف مگامال در دست اقدام و در حال نهایی شدن است» اکتفا کرده است.

هوشنگ هموطن دبیر شورایاری شهرک اکباتان در توضیح بیشتر این مطلب گفت: شرکت مترو باید بر روی قسمتی از حفاری زیر زمینی خود که حوالی سازه مگامال صورت گرفته یک سقف مناسب تعبیه کند و پس از آن شرکت نگین اقدام به ایجاد فضای سبز مورد نظر نماید اما متأسفانه مشکلاتی در سر راه انجام این مسئله وجود دارد که باعث شده است ساخت فضای سبز مورد اشاره تا امروز معطل باقی بماند.

همه این موارد در حالی مطرح می شوند که دیوارهای فلزی کارگاهی که سالها است دور تا دور ضلع شمالی پروژه مگامال را پوشانده اند عملا بخش مهمی از بلوار اصلی فاز 2 شهرک اکباتان را در حالت خشک و بی روح کارگاههای ساختمانی قرار داده و در این زمینه نه تنها جذابیت بصری وجود ندارد بلکه حداقل های ممکن نیز در بحث زیبا سازی شهری از بین رفته است.

قطع به یقین مشکلات موجود در راه ایجاد فضای سبزی که توسط مدیران مگامال قول داده شده است در پیچ و خم مکاتبات و تعاملات اداری مرتفع خواهد شد اما به راستی پس از چیزی نزدیک به 10 سال، توقع مردم برای برداشته شدن دیوارهای فلزی و کارگاهی مگامال آنچنان خواسته ناحقی به حساب نمی آید پس جا دارد مسوولین امر نسبت به این مسئله اهتمام بیشتری از خود به خرج دهند.   

منتشر شده در سه شنبه 25 خرداد 1395       کد خبر : 4267
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح