سردار طلایی به داد آیین نامه انضباطی برسید!

سردار طلایی به داد آیین نامه انضباطی برسید!

ماجرای غیبت های خارج از چارچوب تعدادی از اعضای امناء اکباتان هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند.

پس از اینکه چندی پیش ستاد هماهنگی شورایاری ها از روسای امناء محلات درخواست ارسال گزارش مکتوب تعداد غیبتهای اعضای امناء را نمود هیچکس فکرش را نمی کرد غیبتهایی که طبق آیین نامه انضباطی اگر از تعداد مشخصی عبور کند، می تواند منجر به حذف فرد غایب می شود به ناگهان همگی موجه اعلام شوند!

طبق آیین نامه انضباطی ستاد شورایاری هر فرد عضو امناء در صورتیکه 3 جلسه پشت سر هم یا 6 جلسه غیر منظم مرتکب غیبت شود فرآیند سلب عضویت آن از حضور در امناء یک محله آغاز می شود و این در حالی است که در شهرک اکباتان فردی وجود دارد که با 10 جلسه غیبت همچنان از حاشیه امنیت برخوردار است چون طبق اعلام یکی از اعضای امناء اکباتان، افراد غایب به ستاد مراجعه کرده اند و با نوشتن یک نامه فرآیند موجه سازی غیبت آنها صورت گرفته است!

البته در این خصوص پیگیری هایی از ستاد هماهنگی شورایاری ها در خصوص علت چرایی این مسئله به عمل آمده است اما در نهایت نظر یکی از مدیران ارشد پهنه غرب ستاد شورایاری ها بر این است که افرادی که تعداد غیبت آنها از حد تعیین شده نیز تجاوز کرده است (طبق نظر آیین نامه) باید به کار خود ادامه دهند. البته هنوز به طور شفاف مبنای این تصمیم مشخص نیست اما به نظر می رسد تفسیرهایی در این زمینه صورت گرفته است که شاید با نص صریح قانون تفاوت هایی داشته باشد.

ماجرای غیبت های اعضای امناء شهرک اکباتان موضوعی است که طی هفته های گذشته حاشیه هایی را به خود وجود آورده است. در همین زمینه چندی پیش سید باقر قائم مقامی نماینده شهرداری در امناء اکباتان به صورت شخصی موضوع غیبتها را از سردار طلایی رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها جویا شده بود که ایشان اصل را بر «اجرای آیین نامه انضباطی» قلمداد کرده بودند نه سلیقه افراد اما حالا به نظر می رسد که این مشکل تا حدودی گرفتار سلایق شخصی افراد شده است.

بی شک درخت امناء و شورایاری در محلات نهال کوچکی به حساب می آید که نیازمند مراقبت های بسیاری است تا در نهایت بتوان میوه آن را که همان اداره هر محله توسط افراد ساکنین همان محله می باشد شاهد بود. راهی را که شهرداری تهران آغاز کرده است مسیری است پر از سنگلاخ اما ارزشمند که در نهایت موجبات تجلی هر بیشتر مردمسالاری دینی را فراهم می آورد پس باید با عمل به قانون اعتماد مردم را روز به روز تقویت نمود. امناء شهرک اکباتان در یک بزنگاه مهم قرار گرفته است که اگر بزرگترها راه را از بیراهه مشخص نکنند سرنوشت مشخصی برای آن نمی توان متصور بود.

توضیح: امناء محلات مجموعه ای هستند شامل 7 عضو شورایاری که از طرف مردم انتخاب می شوند و 6 نماینده از طرف نهادهای اجتماعی محلی همچون مدارس، مساجد، بسیج و ... که برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محدوده محلات را پیگیری می کنند. 

منتشر شده در چهارشنبه 26 خرداد 1395       کد خبر : 4274
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح