آغاز رایزنی برای دریافت اسناد مالکیت در فاز 2

آغاز رایزنی برای دریافت اسناد مالکیت در فاز 2

طی روزهای گذشته رایزنی با شهرداری منطقه 5 تهران برای دریافت سند آپارتمانهایی که در فاز 2 فاقد سند مالکیت می باشند آغاز شده است.

طبق اطلاعات بدست آمده تعدادی از مدیران اجرایی فاز 2 طی درخواستی هوشنگ هموطن (دبیر شورایاری شهرک اکباتان) را به عنوان نماینده خود جهت رایزنی و پیگیری موضوع سندهای مالکیت انتخاب کرده اند و در نخستین پیگیری ها مشخص شده در حال حاضر مشکلی که بر سر راه دریافت اسناد مالکیتی تعدادی از بلوکهای فاز 2 وجود دارد درخواست مکتوب شهرداری مبنی بر اعمال «ماده 77» قانون شهرداری ها است که در پرونده این بلوکها در اداره ثبت موجود است. وجود همین درخواست در پرونده بلوکها تا حدود بسیاری روند صدور اسناد را دچار مشکل نموده است.   

موضوع ماده 77 در خصوص پرداخت عوارض سالیانه شهردای می باشد که طی سالهای گذشته این مسئله مورد توجه واقع نشده و در حال حاضر یکی از مهمترین موانع دریافت سند توسط بلوکهای فاقد سند در فاز 2 به شمار می آید.  

در همین خصوص و به منظور حل این مشکل، برگزاری جلسه و رایزنی با شرکت عمران و نوسازی در دستور کار قرار گرفته است تا در نهایت از مجاری قانونی این مشکل مرتفع و ساکنین به حقوق قانونی خود دست پیدا کنند. ذکر این نکته هم ضروری می باشد که احتمال حل این مشکل از طریق کمیسیون ماده 77 که متشکل از نمایندگان وزارت کشور، دادگستری و شورای شهر می باشد نیز وجود دارد. این کمیسیون مرجع مستقل رفع اختلاف میان مودی و شهرداری به حساب می آید.      

روند تحویل و واگذاری بلوکهای فاز 2 شهرک اکباتان از اوائل دهه هفتاد آغاز شده است و در این فرآیند 8 بلوک به علت وجود معارض در زمین هایی که متعلق به شرکت عمران و نوسازی بوده است موفق به دریافت اسناد مالکیتی خود نشده اند.

منتشر شده در شنبه 29 خرداد 1395       کد خبر : 4290
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح