تصفیه خانه اکباتان همچنان تخفیف نمی دهد

تصفیه خانه اکباتان همچنان تخفیف نمی دهد

رایزنی ها با اداره آب و فاضلاب استان تهران به منظور بهره گیری از پساب فاضلاب بلوکهای شهرک اکباتان همچنان ادامه دارد اما متولی امر فاضلاب خیال تخفیف دادن ندارد!!

از زمان حضور اسفندیار آزاده شهردار ناحیه 6 موضوع استفاده از پساب تصفیه شده فاضلاب بلوکهای اکباتان برای آبیاری فضای سبز شهرک در دستور کار قرار گرفته است اما هیچگاه توافقات مالی مناسب در جهت اجرای این امر حیاتی حاصل نشده است.

بر اساس اعلام منابع آگاه تصفیه خانه شهرک اکباتان همچنان برای فروش پساب فرآوری شده بر عدد 900 تومان بر متر مکعب اصرار دارد و این عدد در یک نگاه ساده از آب شرب موجود نیز گران تر به نظر می رسد.

البته در زمان حضور حامد مجتهدی به عنوان شهردار سابق ناحیه صحبت از توافق بر روی 700 تومان نیز به گوش می رسید اما در نهایت مشخص نشد که برای طرفین این مبلغ قابل قبول است یا نه؟

پیگیری خرید فاضلاب تصفیه شده با هدف آبیاری فضای سبز بلوکها صورت می گیرد و این در حالی است که ظرفیت روزانه ده هزار متر مکعب فاضلاب تولیدی در صورت فرآوری لازم می تواند کمک بالقوه ای برای منابع آبی زیر زمینی محسوب شود که سطح دسترسی به آنها طی سالهای گذشته به شکل چشمگیری کاهش یافته است. 

این مسئله طی سالهای گذشته در حالی پیگیری می شود که گروهی از ساکنین شهرک اکباتان استفاده مناسب از فاضلاب تولیدی در بحث فضای سبز بلوکها را حق مسلم شهرک اکباتان قلمداد می کنند اما در واقع هنوز این مهم به سرانجام نرسیده است.

البته ذکر یک نکته دیگر نیز ضروری به نظر می رسد و آن اینکه هیئت مدیره مرکزی اکباتان به عنوان یکی از مجموعه های پیگیری کننده بحث خرید پساب، بر روی کیفیت تصفیه فاضلاب جهت استفاده در فضای سبز نیز تأکیدات خاصی را دارا می باشد. آنطور که از شنیده ها بر می آید طی ماههای گذشته استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری درختان در برخی نقاط شهر تهران مشکلاتی را برای درختان آبیاری شده بوجود آورده است و همین امر موجب شده تا مجموعه هیئت مدیره مرکزی در کنار قیمت هر متر مکعب، بر روی کیفیت و آنالیز آبهای تصفیه شده نیز کنکاش نماید.

منتشر شده در سه شنبه 1 تير 1395       کد خبر : 4317
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح