گروه تئاتر شمسه و بستری که برای شهرک ایجاد نشده

گروه تئاتر شمسه و بستری که برای شهرک ایجاد نشده

سال گذشته با حمایت سرای محله اکباتان گروه تئاتر شمسه این مجموعه موفق شد در جشنواره هنری شمسه که مختص فعالیت گروه های هنری در سرای محلات شهر تهران می باشد عناوین ارزشمندی را کسب نماید.

عناوین کسب شده توسط گروه تئاتر سرای محله اکباتان که البته یک گروه خودجوش هستند و از امکانات و حمایت سرای محله اکباتان بهره مند می باشند، در زمینه بازیگری و همچنین متن نمایشی موجی از امیدواری را در میان مخاطبان سرای محله شهرک اکباتان ایجاد کرد که با تکیه بر توانمندی های این گروه می توان شاهد رونق هر چه بیشتر فعالیت های تئاتری در سرای محله اکباتان بود. 

اما طی یکسال گذشته به رغم حمایت های خوبی که از جانب مدیریت محله شهرک اکباتان از این گروه هنری صورت گرفته است، به نوعی کارگرد اصلی این گروه هنری که همان آموزش و گسترش هر چه بیشتر هنر تئاتر در میان اقشار محلی است فراموش شده و عملا به جای ایجاد بستر فعالیت هنری سازنده در جهت شکوفایی افزون تر فعالیت های تئاتری، نوعی انزوای خود خواسته را از جانب اعضای این گروه شاهد هستیم که نه ارتباطی با مجموعه ساکنین اکباتان برقرار می کنند و نه خود را ملزم به پاسخگویی در خصوص فعالیت فعلی و آتی می دانند. 

متأسفانه کسب عنوان دیروز باعث ایجاد فاصله امروز شده و شاید مدیر محله شهرک اکباتان که پشتیبانی های وی قطعا یکی از عوامل موثر در موفقیت های این گروه به شمار می رود باید ساز و کار جدیدی را اتخاد نماید تا این مجموعه خدمات بیشتری را برای شهرک اکباتان در نظر بگیرد و تنها به منافع گروهی خود بسنده نکند. قطع به یقین محل تمرین ثابت (آمفی تئاتر) که بصورت منظم در اختیار این گروه قرار دارد جزو آن دست امکاناتی است که بسیاری از گروههای تئاتری آروزی داشتن آن را در سر می پرورانند.  

بی شک با تکیه بر همین مطالب می توان منفعت بیشتر جوانان و نوجوانانی را که مخاطبان اصلی فعالیت های هنری به شمار می آیند در نظر گرفت و با تکثر گروههای هنری و حمایت ها از تشکیل آنها رقابت فزاینده ای را ایجاد نمود تا حکایت «رستم و همین یک دست اسلحه» کار را به بیراهه هدایت نکند.

منتشر شده در پنجشنبه 3 تير 1395       کد خبر : 4333
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح