تهاتر زباله خشک با خدمات فضای سبز در بلوکها

تهاتر زباله خشک با خدمات فضای سبز در بلوکها

طی هفته های گذشته فعالیت پیمانکار جدید بازیافت شهردای ناحیه 6 آغاز شده و به نظر می رسد هر دو سمت این تعامل یعنی بلوکها و پیمانکار از منافع مناسبی بهره مند شوند.

پس از اعتراض هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان به نحوه عملکرد پیمانکار سابق بازیافت شهرداری ناحیه، پیمانکار جدید با رویکردی متفاوت بحث بازیافت و دریافت زباله های خشک را پیگیری می کند. 

اگر در زمان پیمانکار سابق تمرکز بر رایزنی قیمت با عوامل اجرایی بلوکها مد نظر قرار داشت تا عوامل بازیافت زباله های خشک را بصورت کلی در یک نقطه از بلوک تحویل بگیرند و هزینه آن را نیز کلی پرداخت کنند، در حال حاضر شکل کار قدری ریز تر پیگیری می شود یعنی نخست جلسه مستقیم با مدیران اجرایی هر بلوک (که فعلا در جلسات برگزار شده سرپرست ناحیه 6 نیز حضور پیدا کرده است) و معرفی راهکارهایی برای تفکیک زباله از درب منازل، سپس ارائه تجهیزات لازم مانند مخازن مخصوص جمع آوری و تفکیک پسماند خشک در اختیار بلوکها قرار می گیرد. در نهایت وظیفه انجام هماهنگی لازم و همچنین اطلاع رسانی در خصوص استفاده از این تجهیزات بر عهده مدیران اجرایی بلوکها می باشد.

این پروسه فعلا در تعدادی از بلوکهای اکباتان به انجام رسیده و گزارش ها حاکی از دریافت پاسخ اولیه مناسب در این خصوص می باشد هر چند که نقاط ضعفی نیز در مسیر اجرا به چشم می خورد که به مرور زمان باید نسبت به حل آن برنامه ریزی لازم را به عمل آورد.  

توجه به این نکته مهم نیز ضروری است که فروش زباله های خشک در بلوکهای شهرک اکباتان بخش بسیار کوچکی از هزینه های اجرایی بلوکها را تأمین می کند و به همین دلیل در رایزنی های صورت گرفته منافعی همچون دریافت کود و سم، هرس درختان، حمل و نقل نخاله ها و به طور کلی خدمات فضای سبز برای بلوکها در نظر گرفته شده که در صورت ارائه این خدمات از سوی عوامل شهرداری سود بیشتری به نسبت فروش کیلویی زباله ها نصیب بلوکها خواهد شد.

طبق اعلام مجید حسیبی رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان تجربه تفکیک زباله از مبدأ برای دومین بار در شهرک اکباتان به اجرا می رسد چون یکبار دیگر نیز در اوائل دهه هشتاد شمسی این فرآیند مورد توجه مسوولین قرار گرفت که متأسفانه در آن سالها با شکست مواجه شد. قطع به یقین تداوم روند تفکیک زباله از مبدأ علاوه بر وجود منافع مادی برای بلوکها، خدمت قابل توجهی به محیط زیست شهر تهران نیز محسوب می شود که همین مسئله امید به همکاری بیشتر را از جانب هر دو طرف زنده نگه می دارد.  

منتشر شده در شنبه 5 تير 1395       کد خبر : 4344
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح