رازهایی درباره خوانندگان ایرانی که نمی دانید (2)

رازهایی درباره خوانندگان ایرانی که نمی دانید (2)

شاید خنده دار باشد اما با این که این روزها چهره های مطرح، تمام زوایای زندگی شان در شبکه های اجتماعی یا از طریق رسانه ها زیر ذره بین است، هنوز هم اطلاعات و حقایق زیادی در زندگی شان وجود دارد که بیراه نیست اگر بگوییم تقریبا هیچ کس از آن ها خبر ندارد.

اولین اجرای همایون در 16 سالگی

«همایون شجریان» مثل دو خواهرش- افسانه و مژگان- از کودکی و از ده سالگی آواز را زیر نظر پدر فراگرفت.

همایون زمانی که شانزده ساله بود برای اولین بار در کنسرت آمریکایش اثر «یاد ایام» را نوازندگی کرد. این اولین تجربه اجرای زنده همایون شجریان بود. همایون از ابتدای فعالیتش نگاهی متفاوت به موسیقی و حتی به ساز انعطاف ناپذیری چون کمانچه داشته است. خودش می گوید: «در سن پانزده سالگی، کارهایی که با کمانچه انجام می دادم به نظرم کار خیلی شاق و عجیبی می آمد. در صورتی که اصلا آن کار لزوم نداشت. یک ویولنیست همان اثر را چندین برابر بهتر و صحیح تر می نواخت.»

شاملو، شجریان دوست نداشت

احمد شاملو، از منتقدان سرسخت موسیقی سنتی بود. اظهارات او منجر به مناقشه قلمی با لطفی شد. شاملو همچنین به محمدرضا شجریان هم تاخت، اما در آلبوم «رباعیات خیام» با شجریان همکاری داشته است.

وقتی ناظری سالن کنسرت را ترک کرد

سال 1386 پس از 25 سال، محمدرضا لطفی کنسرتی در ایران برگزار کرد، شهرام ناظری در اواسط برنامه، این اجرا را ترک کرد و پرویز مشکاتیان هم پس از کنسرت انتقادات شدیدی نسبت به لطفی مطرح کرد.

از لس آنجلسی ها تا زیرزمینی ها

فریدون آسرایی قبل از این که با آلبوم «غریبه» و ترانه «آهای خوشگل عاشق» معروف شود، خواننده لس آنجلسی بود که در کانادا زندگی می کرد. او در همان سال ها ترانه «ایرانم» را با یک خواننده زن لس آنجلسی همخوانی کرد. آسرایی شاید تنها خواننده مجازی باشد که تا امروز بیشترین همکاری را با خواننده های غیرمجاز داشته. او بعد از بازگشتش به ایران و اخذ مجوز آلبومش به این روند ادامه داد و تا امروز با خواننده هایی مثل حسین تهی و آرمین 2AFM هم همکاری داشته است.

پسرعموها

بابک رهنما، خواننده معروف آن ور آبی که چند سالی هست در مارکت موسیقی حضور دارد و گه گاهی هم تک قطعه های موفقی را تولید می کند، پسرعموی مانی رهنما است. این دو پسرعمو تنها یک بار در آلبوم «تموم شد ترانه» مانی رهنما با هم همکاری کردند و حاصل این همکاری هم قطعه موفق «تنهایم» بود که بعد از گذشت چند سال این بار، با تنظیم متفاوت و صدای بابک رهنما، از شبکه های ماهواره ای پخش شد.

علیرضا افتخاری با تیراژ بالا

فروش حدود 3 میلیون نسخه ای آلبوم «نیلوفرانه» با صدای علیرضا افتخاری، رکوردی در موسیقی ایران ثبت کرده که حتی محبوب ترین خوانندگان پاپ دهه 80 هم نتوانستند به این آمار خیره کننده نزدیک شوند.

رکب انتظامی

تتیراژ اصلی کارتون «بچه های کوه آلپ» را یک خانم ژاپنی اجرا کرده است، اما برای پخش در ایران، مجید انتظامی تیتراژ آن را به عنوان اولین تجربه آهنگسازی اش ساخت.

نوه عموها

علیرضا عصار و خشایار اعتمادی، دو خواننده ای که هر دو از چهره های موفق موسیقی پاپ بعد از انقلاب هستند، یک نسبت فامیلی هم با هم دارند. عصار درواقع نوه عموی خشایار اعتمادی است.

هدیه کیومرث پوراحمد به حامی

حامی خواننده خوش صدایی که از نسل اولی های پاپ بعد از انقلاب است، به غیر از خوانندگی در عکاسی هم تبحر دارد و این رشته را به صورت حرفه ای دنبال می کند. نکته ای که شاید تا هایش به حال کسی از آن خبر نداشته این است که او اولین دوربینش را از کیومرث پوراحمد هدیه گرفته و همین اتفاق باعث شده تا او هنر عکاسی را هم در کنار فعالیت هایش تا امروز پیگیری کند. حامی همین چند وقت پیش اولین نمایشگاه عکس خود را برگزار کرد و تعداد زیادی از تابلوهایش هم به فروش رفت.

منتشر شده در شنبه 5 تير 1395       کد خبر : 4345
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح