زباله های بازارچه پاسارگاد، دغدغه محیط زیستی فاز 2

زباله های بازارچه پاسارگاد، دغدغه محیط زیستی فاز 2

رفتار غیر مسوولانه تعدادی از کسبه بازارچه پاسارگاد در فاز 2 موجبات اعتراض تعدادی از اهالی را به همراه آورده است.  

طبق اطلاعاتی که از طریق یکی از ساکنین شهرک در اختیار سایت خبری اکباتان قرار گرفته است، بیشتر از یکسال است که تذکراتی در خصوص رعایت مسائل زیست محیطی و همچنین عدم ریختن زباله ها توسط عده ای از کسبه بازارچه پاسارگاد در محل عبور و مرور مردم داده شده که متأسفانه تاکنون پیگیری ها به هیچ عنوان کارگشا نبوده است. این تذکرات در حالی عنوان شده است که تصاویر و مستندات موجود از صحنه های ناخوشایندی حکایت می کند که آلودگی زیست محیطی و ناهنجاری های بصری کمترین پیامد این مشکل برای همسایگان می باشد.     

از سوی دیگر شهرداری ناحیه 6 نیز با هر تماس تلفنی تنها با اعزام نیرو در جهت تمییز نمودن مقطعی این محدوده همکاری نموده اما این حرکت نیز به علت تکرار مکرر رفتارهای غیر عرفی برخی کسبه بازارچه مذکور مفید به فایده واقع نشده است.   

به گفته ساکنین فاز 2، تاکنون به دفعات با مدیریت این بازارچه در مورد این مشکل صحبت شده و جناب مدیر نیز اعلام کرده است که تذکرات لازم داده شده اما به نظر می رسد در نگاه کسبه غیر مسوول این بازارچه احترام به حقوق شهروندی و همسایه ها هیچ جایگاهی ندارد!! البته پر واضح است که رفتارهای عده ای محدود حتی نمی تواند مورد تأیید همسایگان صنفی آنها نیز قرار گیرد و به عبارتی نمی توان این مسئله را به کل شاغلین این بازارچه تعمیم داد اما در هر صورت نارضایتی مردم به نام بازارچه پاسارگاد در اذهان ثبت خواهد شد.      

در این خصوص و پس از طرح مشکل موجود یک راهکار اساسی نیز وجود دارد که توسط همان ساکنین معترض به این مشکل ارائه شده و آن تعبیه سطل های بزرگ توسط شهرداری در نقاطی است که زباله های کسبه در آنجا قرار می گیرد تا بدین وسیله درصد بالایی از خواست اهالی به انجام برسد.

اما در کنار این پیشنهاد ذکر تذکری مختصر نیز ضروری به نظر می رسد و آن ضرورت رعایت مسائل زیست محیطی برای رسیدن به یک کسب و کار پر منفعت می باشد. در همه ممالک پیشرفته و صاحب نظر در مسائل تجاری، توجه به محیط زیست به عنوان احترام به مشتری و مخاطب تلقی می شود چون حق اولیه هر انسانی برخورداری از محلی مناسب برای زندگی می باشد. اگر تا دیروز احترام به مشتری در حد «بفرمایید»، «در خدمتم» یا بدرقه تا دم در ورودی فروشگاه به حساب می آمد امروز عدم سلب امکان همجواری و حیات بی خطر اصل مهم فعالیت تجاری به حساب می آید. در خصوص این مشکل نیز نه تنها کسبه محترم خاطی بازارچه بلکه سایر همسایگان صنفی و حتی مدیریت این مجموعه نیز وظائفی را بر عهده دارند که انجام این وظائف قطعا به رونق فعالیت آنها منجر خواهد شد. فراموش نکنیم که در دنیای امروز کسب و کار «ذهنیت بد» قاتل بی رحمی به حساب می آید.

سایت خبری اکباتان طی روزهای آینده نیز این مشکل را پیگیری خواهد نمود.           

منتشر شده در سه شنبه 8 تير 1395       کد خبر : 4350
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح