بی خبری مگامال از تعهد مالی و درخواست بازگشایی
بازگشایی درب ایستگاه متروی شهرک اکباتان به مجتمع مگامال یکی از مهمترین برنامه های کاری «نگین آرای آسیا» طی هفته های گذشته به شمار می رود که البته تا کنون نتیجه خاصی را به همراه نداشته است.
این درخواست شرکت نگین (مجری مگامال) با پاسخی که توسط مجری خط 4 متروی تهران در مورخه اول تیرماه سال جاری داده شد وارد فاز جدیدی شده است. در نامه ی مجری متروی خط 4 اینگونه عنوان شده است: «به آگاهی می رساند، ارتباط ایستگاه مترو شهرک اکباتان با مجتمع تجاری مگامال از یک درب در تراز سالن بلیط فروشی که به منظور امکان تردد مسافرین به بخش تجاری مگامال پیش بینی شده و به هیچوجه امکان تردد وسائل نقلیه از آن مسیر نمی باشد و ایجاد آن نیز همانگونه که در مکاتبات متعددی که با مسوولین مجتمع تجاری ذکر گردیده منوط به انجام تعهدات مالی مگامال و پرداخت هزینه های مرتبط با آن می باشد».
اما پس از این نامه مگامالی ها نیز بیکار ننشستند و در نامه ای که در ذیل آن عنوان سرپرست شرکت نگین آرای آسیا جلب توجه می کند «عدم اطلاع از سابقه و دلایل مطالبه مجری خط 4 مترو در مستندات موجود» را مطرح کرده اند. در این نامه که مخاطب آن دکتر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می باشد آمده است: « خواهشمند است دستور فرمایید به جهت حل مشکل جاری شهروندان و ساکنین شهرک اکباتان و همچنین مسافرین ورودی ایستگاه مذکور، تا تعیین تکلیف مطالبه مورد اشاره، موقتا درب دسترسی موجود بازگشایی گردد تا متعاقبا در جلسات هماهنگی در خصوص هر گونه تعهد و ایفای آن از سوی این مجموعه، برنامه ریزی و اقدامات بعدی صورت پذیرد».
در این خصوص مسئله ای که کاملا واضح و مشخص است خواست مگامالی ها مبنی بر گشوده شدن درب ارتباطی با ایستگاه مترو اکباتان و در مقابل پافشاری مجری خط مترو بر انجام تعهدات مالی است. گفتنی است همین مسئله موجب رکود و توقف عملیات اجرایی در بخش شمالی ایستگاه مترو شهرک اکباتان نیز گردیده، جایی که در نهایت قرار است فضای سبز احداثی مگامال و همچنین انتقال بازارچه میوه و تره بار فاز 2 به آنجا صورت گیرد تا بخشی عمده ای از مشکلات روزمره مردم در بحث ترافیک داخلی شهرک اکباتان حل و فصل شود.