۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم

۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که از پیمانکاران خواسته‌ایم تا نسبت به تکمیل واحدهای مسکن مهر مشکل‌دار و فروش آن اقدام کنند،گفت: ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی داریم که تا برای آنها مشتری پیدا نشود نمی‌توانیم این واحدها را تمام کنیم.

به گزارش تسنیم احمد اصغری مهرآِبادی در پاسخ به این پرسش که آیا طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی مسکن مهر اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: تقریبا واحدهای مسکن مهر بدون معارض در حال اتمام است.

وی با بیان این‌که حدود 50 هزار واحد مسکن مهر معارض دارد که در دادگاه‌ها هستند، تصریح کرد: برای این تعداد باید رای صادر شود و خارج از اراده ماست و تا رای قطعی صادر نشود کاری نمی‌توان در این زمینه انجام داد.

وی یادآور شد: علاوه بر این 117 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است و تا مشتری پیدا نشود نمی‌توانیم این واحدها را تمام کنیم. با توجه به این‌که واحدهای مسکن مهر از طریق تسهیلات بانکی و آورده مردم ساخته می‌شود، برای این تعداد واحد آورده مردم نیست که بخواهیم آنها را تکمیل کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که کل شرایط مسکن مهر را حذف کرده‌ایم، گفت: به استانها اعلام کرده‌ایم که مسکن مهر فاقد متقاضی دیگر هیچ شرطی از جمله متاهل بودن، نداشتن مالکیت شخصی و ... ندارد.

مهرآبادی بیان کرد: واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در مراحل مختلفی قرار دارند؛ از 30 درصد -پیشرفت فیزیکی- تا 70 درصد داریم که پس از واریز آورده توسط مشتریان واحدها به‌صورت بلوک، بلوک تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که مشکل اصلی ما در طرح مسکن مهر همین است،‌ گفت: البته یک سری هم مشکل تعاونی‌های مسکن را داریم که در مجموع واحدهای باقیمانده مسکن مهر آنهایی است که مشکل دارند.

وی افزود: از پیمانکاران خواسته‌ایم که بیایند واحدهای باقیمانده را با قیمت روز کارشناسی به صورت اقساط بسازند و -پس از تکمیل- اقدام به فروش آن کنند تا حداقل پول بانک برگردد.

منتشر شده در يكشنبه 13 تير 1395       کد خبر : 4387
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح