اسامی غائبین جلسات امناء اکباتان رونمایی شد

اسامی غائبین جلسات امناء اکباتان رونمایی شد

سید باقر قائم مقامی که در مقام نماینده شهرداری در امناء شهرک اکباتان حضور دارد نسبت به وضعیت انضباطی تعدادی از اعضای امنای اکباتانی واکنش نشان داد و در نامه ای به یوسف درود رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه 6 وضعیت موجود را تشریح کرد.

این نامه در واکنش به اتهاماتی است که تعدادی از شورایاران حاضر در امناء اکباتان به نماینده شهردار در خصوص عدم ارسال مصوبات جلسات امناء به مراجع بالا دستی وارد کرده اند.

در مهمترین بخشهای این نامه آمده است: «قبل از جلسه 9 امناء مورخ 94/11/2 سرکار خانم الهه تیرا استعفای مکتوب خود را تقدیم امناء نموده و جلسه را به نشانه اعتراض ترک و در جلسه غیبت نمود. اما این برگه توسط خانم تبریزی یکی دیگر از اعضای امناء پنهان و معدوم گردید و از ارائه آن به رئیس امناء و نماینده شهرداری جلوگیری شد».

یا در بخش دیگری آمده است: « در خصوص حضور و غیاب اعضاء امناء به استحضار می رساند طبق بند 1-8 از ماده چهاردهم آیین نامه داخلی هیئت امناء / شورایاری، غیبت غیر موجه در جلسات و عدم حضور هر یک از اعضاء در طول سال از 3 جلسه متوالی یا 6 جلسه متناوب بیشتر شود از مصادیق بی انضباطی بوده و بر اساس آیین نامه انضباطی از ادامه فعالیت فرد در امناء جلوگیری می گردد. جناب آقای حسین ایمانی جاجرمی با 11 جلسه غیبت و سرکار خانم الهه تیرا با 6 جلسه غیبت هر دو از اعضای شورایاری، مصداق بارز این بند از آئین نامه می باشند».

علاوه بر مکتوب شدن این نامه، قائم مقامی در اظهار نظری که در خصوص چرایی نگارش آن عنوان داشته می گوید: برای چهارمین بار تمام مصوبات موجود از ابتدا را برای مراجع قانونی ذکر شده در آیین نامه ارسال کرده ام اما دیگر عدم تأیید مصوبات ربطی به بنده ندارد. شاید مصوبات ارسال شده قابلیت تأیید و اجرا را دارا نمی باشند!

وی در ادامه می گوید: جالب است فردی که جزو غائبین بنام جلسات امناء اکباتان به حساب می آید و طبق آیین نامه در حال حاضر عضویت ایشان در شورایاری سلب شده، بیشترین موارد اتهام را نثار بنده می کند که باید در جواب این شخص بگویم که شما که کلا غائب هستید، پس چه فرقی برایتان می کند که من مصوبات را ارسال کنم یا نکنم؟ لا اقل اجازه دهید افرادی که کاملا منضبط و قانونمند در جلسات حاضر می شوند این موارد را پیگیر شوند.   

اما جدای از بحث نگارش نامه و همینطور اظهار نظر قائم مقامی، سه موضوع به شدت جای پرسش دارد.

نخست: آیا خانم تبریزی به عنوان بازرس جلسات امناء در خصوص غیبت های صورت گرفته توسط اعضای امناء مسوولیتی را بر عهده دارند یا اصولا باید واکنشی را نشان دهند؟

دوم: آیا سرنوشت تعیین دبیر شورایاری شهرک اکباتان که یکی از مسوولیتهای کلیدی هر محله ای در شهر تهران به حساب می آید و فرآیند انتخابات آن طی روزهای آتی برگزار خواهد شد، توسط افرادی که در طول یکسال 11 جلسه غیبت دارند مشخص خواهد شد؟

سوم: آیا بهتر نیست دوستان فرهیخته و کاملا محترم اکباتانی در احترام به رأی مردم و با توجه به مشغله های کاری موجود که امکان حضور در جلسات را از آنان سلب می کند، فرصت خدمت به محل زندگی خود را به نفرات علی البدل واگذار نمایند؟      

توضیح: امناء محلات مجموعه ای هستند شامل 7 عضو شورایاری که از طرف مردم انتخاب می شوند و 6 نماینده از طرف نهادهای اجتماعی محلی همچون شهرداری، مدارس، مساجد، بسیج و ... که برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محدوده محلات را پیگیری می کنند.

منتشر شده در سه شنبه 15 تير 1395       کد خبر : 4407
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح