مرگ و میر در ایران به 40 سال دوم منتقل شده

مرگ و میر در ایران به 40 سال دوم منتقل شده

معاون درمان وزیر بهداشت اولین علت مرگ و میر ایرانیان را سکته‌های قلبی عنوان کرد و هدفگذاری‌های آتی و اقدامات انجام شده در این زمینه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد آقاجانی در همایش بین المللی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر گفت: بیش از سه چهارم مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای با درآمد پایین یا متوسط رخ می‌دهد. بر این اساس ۵۴ درصد از مرگ و میرهای منطقه مدیترانه شرقی به بیماری‌های غیر واگیر مربوط است.

وی افزود: در کشور ما نیز سکته قلبی با میزان ۱۳.۷ درصد اولین علت مرگ و میر ایرانیان را به خود اختصاص می‌دهد. در عین حال علت دومین و سومین علت مرگ و میر ایرانیان به ترتیب بیماری‌های مغزی با ۹.۳۳ درصد و حوادث ترافیکی با ۷.۳۷ درصد است.

وی با بیان اینکه در ۱۳ سال منتهی به سال ۲۰۱۳ شاهد تفاوت عمده‌ای از وضعیت مرگ و میرها در کشور بوده‌ایم، گفت: مرگ و میرها در ایران از ۴۰ سال اول زندگی به ۴۰ سال دوم منتقل شده است و این یعنی توانسته‌ایم که از مرگ‌های زودرس پیشگیری کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه برخی اقدامات انجام شده در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد و گفت: بر این اساس اقداماتی مانند تدوین شناسنامه خدمات مدیریت سکته حاد قلبی، توسعه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با حضور ۲۰۰۰ آمبولانس زمینی، تعیین ۳۱ بیمارستان برای انجام بهترین درمان در سکته‌های حاد قلبی به صورت ۲۴ در هفت، دسترسی به داروهای نوترکیب سکته قلبی و پوشش بیمه‌ای آنها، ایجاد سامانه ثبت سکته‌های قلبی و تعیین میزان ریسک مردم در سکته‌های قلبی در قالب شبکه بهداشت از جمله اقدامات وزارت بهداشت در این زمینه بوده است.

منتشر شده در دوشنبه 21 تير 1395       کد خبر : 4438
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح