فعل و انفعالات جلسه دیروز شورای فرهنگی ناحیه 6

فعل و انفعالات جلسه دیروز شورای فرهنگی ناحیه 6

روز گذشته جلسه ماهانه شورای فرهنگی ناحیه 6 در سالن کنفرانس شهرداری ناحیه برگزار و جمعی از فعالان فرهنگی در آن شرکت کردند.

در این نشست که نمایندگانی از مساجد، هیئت های مذهبی، بسیج حوزه بانوان و مدیران محلات اکباتان و آپادانا حضور داشتند مباحث مهمی در خصوص نحوه تصمیم گیری های آتی حوزه فرهنگ به انجام رسید که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.

جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی معرفی شد

در ابتدای جلسه و پس از قرائت قرآن کریم یوسف درود معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه 6 از انتخاب سید باقر قائم مقامی به عنوان جانشین خود در این مجموعه خبر داد. به گفته وی این انتخاب با هدف رسیدگی بیشتر به امور فرهنگی ناحیه صورت گرفته که به زعم وی کارهای بسیاری برای انجام در این حیطه وجود دارد.

دبیرخانه شورا تشکیل می شود

یکی از اولین مباحث مطرح شده در جلسه دیروز پیشنهاد تشکیل دبیرخانه این شورا بود که انتشار مصوبات و به طور کلی ایجاد ارتباط مستمر میان اعضای دائمی شورا بزرگترین کارکرد آن خواهد بود.

مسوولیت این کار به عهده دست اندرکاران معاونت فرهنگی، اجتماعی می باشد و به پیشنهاد اعضا دبیرخانه تشکیل شده هم به صورت مجازی و همچنین مکتوب به فعالیت خواهد پرداخت.

تلاش سخت شهرداری برای جلوگیری از موازی کاری

یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین مباحثی که در جلسه دیروز مطرح شد بحث موازی کاری نهادهای فرهنگی ناحیه اعم از مساجد و سایر مجموعه های فرهنگی فعال بود.

در این خصوص معاونت فرهنگی اجتماعی ناحیه 6 سخت به دنبال همپوشانی فعالیت های فرهنگی و جلوگیری از موازی کاری های موجود می باشد اما در این راه همکاری لازم از جانب نهادهای فرهنگی صورت نمی گیرد که همین امر کار شهرداری را سخت تر کرده است. در این خصوص متأسفانه نگاه موجود به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ناحیه بیشتر در خصوص تدارکات و پشتیبانی و همینطور برطرف نمودن نیازهای روزمره است. لازم به ذکر است که مدیران ناحیه در حد توان با اختصاص امکانات و پشتیبانی مشکلی ندارند اما حداقل توقع آنها همفکری، هم افزایی و به طور کلی کار گروهی فعالین فرهنگی است.  

حتی یک شورایار از سطح ناحیه حضور نداشت

از نکات جالب جلسه دیروز عدم حضور حتی یک عضو شورایاری از سطح محلات ناحیه 6 بود. به نظر می رسد شورایاران ناحیه 6 زیاد میانه خوشی با مقوله فرهنگ نداشته باشند. عدم حضور شورایاران ناحیه در جلسه شورای فرهنگی در حالی رخ داده که هر 3 محله اکباتان، آپادانا و بیمه دارای زیر مجموعه ای به نام کارگروه فرهنگی هستند که نفراتی را شامل می شود اما در عمل ...

رابطین سابق جای خود را به جوکار دادند

طبق تصمیم اکثریت اعضاء ولی محمد جوکار به عنوان مسوول جدید پیگیری های مصوبات شورای فرهنگی انتخاب شد و به این ترتیب به نظر می رسد مسوولیت رابطین فرهنگی که در نشست شورای فرهنگی پیش از ماه مبارک رمضان انتخاب شده بودند به پایان رسیده باشد. علیرضا مصفا و بهمن کبیری پرویزی پیش از این به عنوان رابط فرهنگی فعالیت می کردند که البته همکاری مصفا در قالب برنامه های نرم افزاری با شورا ادامه پیدا خواهد کرد.   

سرای محله اکباتان همراه مراسم شهید مدافع حرم

سرای محله شهرک اکباتان و شخص علی قربانی در مقام مدیر محله شهرک اکباتان به عنوان همراه در مراسم یادبود شهید جاوید الاثر مدافع حرم، مهدی ذاکر حسینی انتخاب شدند. این مراسم قرار است روز پنجشنبه هفته جاری در مسجد بعثت برگزار شود.   

------------------

در کلیت مسئله ای که می توان از تمام چند جلسه برگزار شده شورای فرهنگی ناحیه 6 استنباط کرد، دور نمای یک تلاش سخت و طاقت فرسا برای معاونت فرهنگی و اجتماعی ناحیه است. تیم جدید مستقر شده در این مجموعه می توانند همانند همکاران سابق به یک اجرای رو سطحی از امور روزانه سطح ناحیه بپردازند اما تحول خواهی و همچنین میل به تغییرات مثبت آنها را بر این واداشته که پا در راهی بگذارند که بدون تعارف نقاط ضعف همه ما ایرانی ها است و آن چیزی نیست جز کار گروهی.

در حال حاضر تنها چیزی که بوضوح وجود دارد «میل به خواستن» است اما در عمل باید منتظر ماند و دید که آیا خواستگاه یک نهاد عمومی با همراهی دوستان و همسایگان به نتیجه می رسد؟  

منتشر شده در سه شنبه 22 تير 1395       کد خبر : 4442
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح