حامیان محیط زیست مشکلات ساکنین را مکتوب کردند

حامیان محیط زیست مشکلات ساکنین را مکتوب کردند

گروه حامیان محیط زیست شهرک اکباتان در هفته گذشته لیستی از عمده ترین مشکلات محیط پیرامون ساکنین شهرک اکباتان را تهیه کرده اند.

این حرکت که به مناسبت 21 تیرماه و گرامیداشت روز جهانی «نه به کیسه نایلونی» انجام گرفت، با مشارکت شماری از ساکنین اکباتان در نهایت منجر به تهیه لیستی از مهمترین مشکلات روزمره شهرک اکباتان شد که به نظر می رسد رفع آنها دغدغه اصلی تعداد قابل توجهی از ساکنین باشد.

مهمترین خواسته های اعلام شده در این فهرست عبارتند از:

  • کمبود نیمکت برای نشستن افراد سالمند در مسیر پیاده روی فاز 2
  • نبود سطل های زباله در محدوده بازارچه ها
  • مشکل دست فروشان فاز 2
  • سمپاشی درختان آفت زده و همچنین رسیدگی به درختان و فضای سبز اکباتان
  • تبلیغات محیطی نابسامان و زننده در شهرک و لزوم ساماندهی این وضعیت   
  • ساماندهی و تفکیک زباله های کاغذی در سوپرها
  • عدم تردد وسائل نقلیه موتوری در جاده سلامت

گفتنی است تعدادی از موارد مطروحه به دفعات مورد تأکید ساکنین قرار گرفته است که از جمله آنها می توان به تردد موتور سیکلت ها در جاده سلامت اشاره کرد. در این خصوص واحدهای مرتبط شهرداری ناحیه معتقدند که اقدام به نصب موانع فلزی در محل ورود وسائل نقلیه موتوری در چند نوبت به انجام رسیده اما هر بار در کمتر از 48 ساعت این موانع برداشته شده اند. لازم به ذکر است که در این خصوص می توان از موانعی غیر فلزی اما با عمر ماندگاری بیشتر استفاده نمود یا با رایزنی با صاحبان صنوف اغذیه که اکثر موتورسواران متخلف در استخدام آنها هستند این مشکل را مرتفع نمود.

اما در سوی دیگر قضیه نصب نیمکت و سطل آشغال های جاده سلامت حتی مصوبه مربوطه را نیز اخذ کرده اما در آخرین اظهار نظرهای صورت گرفته عدم ابلاغ به موقع بودجه سالیانه شهرداری ناحیه این مورد را با تأخیر مواجه کرده که امید است در اسرع وقت برطرف شود.

قطع به یقین در پاره ای موارد از مسائل مطروحه همچون «تبلیغات محیطی» و «دست فروشان فاز 2» نیاز به رسیدگی بیشتر از جانب تمام ارکان محلی همچون شهرداری، هیئت مدیره مرکزی و شورایاری شهرک اکباتان احساس می شود. اموری که قطعا با همدلی و پیگیری برطرف خواهند شد و آنچنان مشکلات حاد و غیر قابل حلی محسوب نمی شوند.

منتشر شده در شنبه 26 تير 1395       کد خبر : 4458
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح