توضیح ناجا درباره‌ ممنوع‌الخروجی پرویز تناولی

توضیح ناجا درباره‌ ممنوع‌الخروجی پرویز تناولی

سردار سعید منتظرالمهدی در واکنش به خبرهایی که در چند روز اخیر پیرامون ممنوع‌الخروجی پرویز تناولی با شکایت نیروی انتظامی، اظهار کرد: پلیس هیچ‌گونه شکایتی از پرویز تناولی نداشته و ممنوع‌الخروجی این فرد در پی شکایت ناجا نبوده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی ناجا درباره دلیل ممنوع‌الخروجی این هنرمند کشورمان، اظهار کرد: ممنوع‌الخروجی تناولی بر اساس حکم دادگاه و ابلاغ دستگاه قضایی است.

چندی پیش پرویز تناولی که اثر معروف «هیچ» از آثار اوست، هنگام خروج از کشور با ممانعت مأموران پلیس فرودگاه مواجه و علت ممنوع‌الخروجی‌اش شکایت نیروی انتظامی از این فرد اعلام شده بود.

این در حالی است که یک هفته پس از ضبط پاسپورت پرویز تناولی در فرودگاه، این هنرمند در دادسرای «فرهنگ و رسانه» حاضر و به اتهاماتش در خصوص «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» پاسخ داد.

در همین زمینه هفته گذشته تعدادی از هنرمندان و سینماگران که تعداد آنها 120 نفر برآورد می شود با انتشار نامه‌ای از این مجسمه ساز حمایت کرده‌اند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: ما امضاکنندگان این نامه، خواستار رسیدگی فوری مسوولان محترم قضایی به وضعیت این هنرمند هستیم. پسندیده است که حرمت استادی ایشان و سابقه نیم قرن فعالیت فکری، فرهنگی و آموزشیشان پاس داشته شود.

منتشر شده در شنبه 26 تير 1395       کد خبر : 4464
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح