داستان بیمارستان صارم تمام نشود بهتر است!

داستان بیمارستان صارم تمام نشود بهتر است!

دانش آموزی را تصور کنید که در لحظه قصد درس خواندن ندارد اما از طرفی فشار خانواده غیر قابل تحمل است پس یکی از بهترین راهکارهای موجود این است که کتاب را در دست بگیرد و فقط آن را نگاه کند بی آنکه چیزی از آن بفهمد. این حرکت شاید بر حجم دانسته های دانش آموز چیزی افزون نکند اما حداقل «مشغولیت» ناشی از آن حداقل سر اطرفیان را گرم می کند که خودش امتیاز بزرگی است.  

حالا برگردیم به اصل ماجرا. از اواخر فروردین ماه امسال که کنفرانس مطبوعاتی ابوطالب صارمی، در مقام موسس بیمارستان مذکور برگزار شد و ایشان وعده راه اندازی بیمارستان جامع الشرایط را داد مناقشات مربوط به بیمارستان صارم از طرف عده ای آغاز شد. ذکر موارد اتهامی منتسب به بیمارستان از بس شنیده شده دیگر تکرار آن آزار دهنده است اما آلودگی فاضلاب، پسماند بیمارستان و توسعه ساخت و ساز سه محور اصلی ایراداتی است که به این مجموعه وارد می شود.

اما در طی ماههای گذشته بازدید شبانه هیئت مدیره مرکزی از بیمارستان، ارائه مکتوب گزارش آنالیز پساب فاضلاب و حتی کلام صریح دکتر صارمی مبنی بر اینکه «از خیر توسعه این مرکز درمانی به خواست مردم» گذشته ام هیچکدام افاقه نکرده و نمی کند. در همین خصوص چندی پیش تعدادی از شورایاران اکباتانی به دیدار یکی از معاونین وزارت بهداشت رفتند تا گله را به مقام مسوول ارائه نمایند. این مسوول محترم نیز طبق روال اداری دستور بازرسی و بررسی ادعاهای مطرح شده را صادر و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بازرس وزارت بهداشت به بیمارستان صارم آمد و موارد فاضلاب و زباله ها را از نزدیک بررسی و در پایان طی یک گزارش مکتوب بر عدم صحت آنها تأکید کرد. امری که چندی پیش مراکز درمانی منطقه ای هم آن را مطرح کرده بودند.

با این اوصاف به نظر می رسید که دیگر بحث بیمارستان صارم پایان یافته اما از آنجاییکه «مشغولیت» می تواند در ظاهر ژست انجام کار و خدمت به مردم به همراه داشته باشد، تعدادی از شورایاران اکباتانی در آخرین حرکت خدمتگزارانه خود به دفتر یکی از اعضای شورای شهر تهران مراجعه کرده و بازهم همان حکایت های مورد نظر را مطرح کرده اند.

این عده که حتی همراهی دبیر شورایاری را نیز با خود همراه نمی بینند حتی یکبار به خود زحمت نداده اند یک بازدید میدانی از این مجموعه داشته باشند تا حداقل این دور تسلسل خاتمه یابد. در این مجال قصد ما دفاع یکجانبه از عملکرد بیمارستان صارم نیست چون بی شک سلامتی مردم بر هر امری مقدم است اما واقعا «کِش» دادن بی مورد موضوع چه سودی را برای چه کسانی دارا می باشد؟ بهتر نیست انرژی هایی که صرف انتساب اتهام های زورکی به بیمارستان صارم می شود در جای دیگری مصرف شود؟ درست است که دوستان خود را نماینده رأی مردم در نهاد شورایاری می دانند که این مطلب کاملا بجاست اما بهتر است به جای پافشاری بر مسئله ای که غیر واقعی بودن آن به دفعات ثابت شده به سراغ موارد حقیقی تر بروند.

امروز اختلاف شرکت مترو با مجموعه مگامال باعث شده تا زمین ضلع شمالی مگامال همچنان در حالت یک کارگاه وسیع نیمه تمام عمرانی باقی بماند که حصارهای فلزی دور تا دور آن نه تنها جذابیت بصری شهرک سبز را از بین برده، بلکه امکاناتی را که مردم می توانند از آن بهره مند شوند را هم در بوته فراموشی قرار داده. کار به جایی رسیده که مجید حسیبی رئیس هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان از لفظ «پاسکاری» در مورد پیگیری های صورت گرفته از شهرداری، مترو و مگامال استفاده می کند اما وحدت رویه وجود ندارد.  

بی شک رسیدگی به موارد حیاتی و مهم شهرک اکباتان نه تنها مردم را از بار فشارهای موجود رهایی می بخشد بلکه وظائف نمایندگی مردم در نهادهای محلی نیز به بهترین شکل ممکن به انجام می رسد.   

منتشر شده در يكشنبه 27 تير 1395       کد خبر : 4469
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح