پذیرش نمایندگان واقعی در شورای فرهنگی ناحیه 6

پذیرش نمایندگان واقعی در شورای فرهنگی ناحیه 6

پس از بروز برخی حواشی ایجاد شده در مورد جلسات شورای فرهنگی ناحیه، جانشین معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ناحیه 6 از برگزاری این جلسات در ساختار اصلاح شده خبر داد.

سید باقر قائم مقامی در این خصوص اذعان کرد: ما از ابتدا تصمیم داشتیم فرصت حضور تمام اهالی فرهنگ و هنر را در جلسات شورای فرهنگی با هدف افزایش ظرفیت کاری این جلسات به انجام برسانیم اما حالا به این نتیجه رسیده ایم که ساختاری را که طبق آیین نامه در این خصوص پیش بینی شده است به اجرا برسانیم. بر همین اساس پس از ایجاد زیر ساخت های لازم که طبعا مدت زمانی را شامل می شود از نمایندگان نهادهای مختلف فرهنگی در جلسات دعوت به عمل می آوریم تا افراد واجد شرایط در جلسه حضور پیدا کنند و در نهایت خروجی جلسه به جای ایجاد حاشیه های غیر مفید که متأسفانه از جانب برخی اعضاء شاهد بودیم، برنامه ریزی و اجرای درست سیاست های فرهنگی در سطح ناحیه باشد.

وی در ادامه افزود: در جلسات آتی تمام نمایندگان نهادهای فرهنگی عمومی توسط معرفی نامه مکتوب در جلسه حاضر خواهند بود و برای مجموعه های فرهنگی خصوصی نیز مجوز نهادهای قانونی مورد نظر خواهد بود. البته در این خصوص راستی آزمایی معرفی نامه ها و مجوزها به انجام خواهد رسید چون در مواردی مشاهده شده است که مجوز و معرفی نامه از طرف نهادهای قانونی صادر شده اما عملا نه تنها فعالیتی که منجر پویایی و رشد معنوی صورت پذیرد وجود ندارد بلکه سوء استفاده هایی نیز در این خصوص از عناوین کاری و شغلی صورت می گیرد که وظیفه ما جلوگیری از این روند نامبارک می باشد.

جانشین معاونت فرهنگی و اجتماعی شهردای ناحیه 6 در پاسخ به چگونگی جلوگیری از روند این چرخه معیوب عنوان کرد: کارگروههایی که طبق آیین نامه شورای فرهنگی پیش بینی شده است را فعال می کنیم تا نمایندگان واقعی شاخه های فرهنگی در شورا حضور پیدا کنند. به طور مثال ما از همین جا خواستار این مسئله هستم که نمایندگان رسانه های حقیقی محلی کارگروه خود را تشکیل دهند و یک نفر را به عنوان نماینده در این شورا به ما معرفی کنند تا جلوی یک سری از اتفاقاتی که متأسفانه توسط افراد منتسب به جریان رسانه ای طی یک هفته گذشته هم در محوطه شهرداری ناحیه 6 و هم در سرای محله شهرک اکباتان رخ داده است گرفته شود.

قائم مقامی در پایان مهمترین هدف تشکیل شورای فرهنگی ناحیه 6 را هم افزایی در زمینه فرهنگ و هنر و همچنین پرهیز از موازی کاری های موجود دانست. وی همچنین این نکته را نیز یادآور شد که هر حرکت ماندگاری هزینه های خاص خود را دارا می باشد و در حال حاضر هم هجمه هایی که نسبت به تشکیل شورای فرهنگی ایجاد شده هزینه هایی است که ما باید برای اعتلای فرهنگ عمومی در سطح ناحیه پرداخت کنیم و قطعا عقب نشینی کوتاهی در انجام وظیفه های محوله است.

منتشر شده در يكشنبه 27 تير 1395       کد خبر : 4471
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح