ادامه تلاش مگامال برای بازگشایی درب ایستگاه مترو

ادامه تلاش مگامال برای بازگشایی درب ایستگاه مترو

«نگین آرای آسیا» که مجری پروژه مگامال به حساب می آید همچنان در تلاش است تا مقدمات باز شدن یک از درب های ایستگاه مترو را که مسافرین ایستگاه اکباتان را به لابی اصلی مجتمع مگامال هدایت می کند، فراهم کند.

در نامه ای که طی روزهای گذشته مدیر عامل نگین آرای آسیا این بار مستقیما به مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نوشته است باز هم بحث استفاده از پارکینگ برای ساکنین مطرح شده است و البته موضوع تعهدات مالی از سوی این مجموعه به مجری خط 4 مترو دارای «فاقد صحت و موضوعیت» برشمرده شده است. گفتنی است پیش از این مکاتبات مگامال در این خصوص با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران صورت می گرفت.

اما موضوع تعهدات مالی مهمترین دلیلی است که مجری خط 4 مترو در پاسخ به درخواست های مجموعه مگامال برای بازگشایی درب مذکور داده است. کما اینکه مجری مترو بازگشایی این درب را تنها در جهت بهره برداری تجاری مگامال قلمداد می کند. در همین زمینه چندی پیش مجری مترو در پاسخی مکتوب اعلام کرد: «ارتباط ایستگاه مترو شهرک اکباتان با مجتمع تجاری مگامال از یک درب در تراز سالن بلیط فروشی بوده که به منظور امکان تردد مسافرین به بخش تجاری مگامال پیش بینی شده و به هیچوجه امکان تردد وسائل نقلیه از آن میسر نمی باشد».

از گوشه و کنار میزان مبلغ مورد مناقشه عددی در حدود 50 میلیارد تومان عنوان می شود که البته تاکنون هیچیک از طرفین به صورت رسمی نسبت به تأیید این مبلغ اقدام نکرده اند اما چیزی که واضح و مشخص است رکود و توقف عملیات اجرایی در بخش شمالی ایستگاه مترو است که همین امر هزینه های متعددی از جمله ترافیک و تداوم وجود داز مدت کارگاه عمرانی در قلب فاز 2 را به ساکنین شهرک اکباتان تحمیل می کند.   

منتشر شده در چهارشنبه 30 تير 1395       کد خبر : 4491
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح