بیمه سوم نسخه مناسب ترافیک اکباتان و بیمه است؟

بیمه سوم نسخه مناسب ترافیک اکباتان و بیمه است؟

ترافیک در هم تنیده شهرک اکباتان و کوی بیمه یکی از بزرگترین مشکلاتی است که ساکنین هر دو محله بصورت روزانه آن را احساس می کنند. معضلی که به سبب ساخت وسازهای صورت گرفته طی سالهای گذشته در کوی بیمه اکنون از حالت طبیعی خارج شده و مدیران شهری را به فکر چاره کار انداخته است.    

در این زمینه یکی از مهمترین برنامه های شهرداری بازگشایی یک راه عبوری در انتهای بیمه سوم است که بدینوسیله بتوان حجم ترافیکی موجود در محله بیمه را که برای خروج گزینه های آنچنان مشخصی در مقابل خود نمی بیند، تخلیه کند. مسیری که با اتصال به خیابان های اصلی پیرامون عملا در ضلع شمالی بیمه یک گذرگاه تنفسی برای محله ای محسوب خواهد شد که تنها دسترسی مشخص آن در حال حاضر شهرک اکباتان است و همین مسئله بر بار ترافیکی اکباتان به نحو محسوسی افزوده.  

اما در راه ایجاد مسیر خروجی مورد نظر از بیمه سوم علاوه بر مشکلاتی مثل بودجه و امکانات، پیدا شدن سر و کله صاحب قطعه زمینی که در سر راه این خیابان آینده نیز قرار دارد نیز بر گره مشکلات افزوده است. تا چندی پیش و طبق اعلام منابع آگاه این زمین در طرح احداث این خیابان قرار داشت و کار قرار بود به انجام برسد. اما حالا با پیدا شدن صاحب اصلی آن که در حال حاضر مقیم کشور کانادا است و وکیل وی در این زمینه پیگیری های لازم را به انجام می رساند عملا کار با یک سرعت گیر بزرگ مواجه شده است.

البته چند روز پیش شهردار ناحیه 6 که در جلسه امناء کوی بیمه شرکت کرده بود خبر انجام مذاکرات با وکیل صاحب اصلی زمین را اعلام نمود. اسدالهی همچنین از تلاش برای طرح مشکل این زمین در کمیسیون های مربوطه شهری سخن گفت که در نهایت می توان به حل مسئله کمک کند ولی احتمالا مدت زمان قابل توجهی نیز بدین وسیله صرف خواهد شد.  

این فعل و انفعالات در خصوص مسیر مورد نظر در حالی صورت گرفته است که تعدادی از کارشناسان ترافیک با در نظر گرفتن حجم ساخت و سازهایی که طی ماهها در کوی بیمه به بهره برداری خواهد رسید، عملا مسیر انتهای بیمه سوم را هم نیز آنچنان درمان موثری برای حل این معضل قلمداد نمی کنند. به نظر این عده باید فکر اساسی تری برای این محله به انجام رساند که درساعاتی از روز حجم قابل توجهی از شریان های این محدوده درگیر ترافیک است. به زعم کارشناسان درصد قابل توجهی از این مشکل باید تحت تأثیر تدابیر به کار گرفته شده حل و فصل شود و اینکه انرژی و سرمایه بر روی پروژه ای صرف شود که پس از گذر چند سال آنطور که باید و شاید توان پاسخگویی ندارد، چندان منطقی به نظر نمی رسد. البته چیزی که در شرایط فعلی بوضوح مشخص می باشد این است که به غیر از گزینه بازگشایی بیمه سوم هیچ نسخه دیگری مدنظر مدیران شهری قرار ندارد.

در حال حاضر ترافیک مرتبط اکباتان و بیمه به قدری آزار دهنده شده است که از خیابان «فیات» به عنوان یکی از گره های ترافیکی این محدوده یاد می شود و لازم است تا قبل از ایجاد یک راه حل همیشگی و قابل اعتنا، در کوتاه مدت نیز فکری به حال دقایق و ساعتهایی که مردم در پشت فرمان خودوری خود صرف می کنند تا از چراغ قرمزهای آزار دهنده عبور کنند بشود. البته بی انصافی خواهد بود که اگر در این مجال به تلاشهای کارگروه محیط زیست شورایاری کوی بیمه اشاره نکنیم چون این افراد که خودشان ساکن محله و دردکشیده این معضل هستند تلاش قابل ستایشی را برای حل مشکلات به خرج داده اند اما قدر مسلم حدود اختیارات آنها بسیار محدودتر از آن چیزی است که بشود توقع خاصی از آنها داشت.  

منتشر شده در پنجشنبه 31 تير 1395       کد خبر : 4495
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح