سرایت مرگ با «سلفی» در ایران

سرایت مرگ با «سلفی» در ایران

یک عدد گوشی موبایل هوشمند، یک دست ترجیحا بلند که تا حد توان کش بیاید و یک مکان عجیب و دیدنی که بکر باشد، سلفی شما را آماده می‌کند. همه ماجرا همین است.

گشتی کوتاه در هر شبکه اجتماعی، فراگیری این نوع از عکاسی را نشان می‌دهد. شبکه‌های اجتماعی را هم که کنار بگذاریم در کوچه و خیابان، کافه‌ها و رستوران‌ها و.. عده‌ای را می‌بینیم که کنار هم جمع شده‌اند و مشغول گرفتن سلفی هستند. لایک، فالوئر و گرفتن عکس‌های سلفی در هر مکانی رابطه مستقیمی با هم پیدا کرده است، به‌طوری‌که بسیاری از افراد حاضرند برای بالابردن تعداد لایک‌هایشان دست به هر کاری بزنند. از سلفی در لبه بلندترین برج‌های جهان گرفته تا سلفی با شیر در قفس.

این مسئله تا جایی پیش رفته که رنگ و‌ بوی مرگ گرفته و سلفی، افراد را به کام مرگ کشانده است. در ایران هم مانند دیگر کشورها آمار مرگ با سلفی رو به افزایش است تا جایی که درمدت دو سال، ١٠ مورد مرگ به‌دلیل گرفتن سلفی گزارش شده است که دو مورد آن در هفته اخیر به فاصله چند روز اتفاق افتاد.

آخرین مورد، برق‌گرفتگی با پست برق

آخرین حادثه مربوط به مرداد سال 95 است، زمانی که نوجوان 16‌ساله‌ای برای گرفتن سلفی با پست برق دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت. صبح روز جمعه اول مرداد یک مورد حادثه برق‌گرفتگی در خیابان «151» گلسار به اورژانس اطلاع داده و پس از حضور عوامل اورژانس در محل مشاهده شد که پسر 16‌ساله‌ای بر اثر بی‌احتیاطی و باز‌کردن پست کوچک برق نصب‌شده سر خیابان، دچار برق‌گرفتگی و شوک الکتریکی شده است.

همکاران فوریت‌های پزشکی گلسار سریعا با بررسی وضعیت مصدوم اقدامات احیای قلبی-ریوی، ماساژ و شوک را آغاز کردند اما متأسفانه مصدوم باوجود تلاش‌های فوریت‌های پزشکی، جان خود را از دست داد. طبق اظهارات برادر کوچک و یکی از دوستان این نوجوان، آنان تصمیم داشتند تا با این پست برق، عکس سلفی بگیرند که متوفی با باز‌کردن این پست، دچار برق‌گرفتگی شد.

منتشر شده در دوشنبه 4 مرداد 1395       کد خبر : 4521
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح