روایت کارشناس اپتومتری اکباتان از لنزهای زیبایی

روایت کارشناس اپتومتری اکباتان از لنزهای زیبایی  

کارشناس بینایی سنج شهرک اکباتان در گفت و گویی استفاده از لنز را همراه با یک سری معایب و مزایا قلمداد کرد.  

شیوا باقری با بیان این مطلب در این خصوص افزود: شرایط یک فرد در استفاده از لنز تعیین کننده معایب مزایای آن می باشد به طور مثال بعضی از افراد به خاطر شرایط کاری و شغلی، کودکان به دلیل انجام جراحی و افرادی که دارای بیماری های خاص چشمی مثل قوز قرنیه هستند می توانند از لنز به عنوان جایگزین عینک استفاده کنند. البته باید توجه داشته باشند ترتیب استفاده از آن حتما باید رعایت شود یعنی به عبارتی افرادی که بی نظم هستند نمی توانند از لنز استفاده کنند چون در این صورت تنها خطرات لنز را به جان خواهند خرید.

وی در توضیح بیشتر این مطلب افزود: شست و شو، بهداشت و نگهداری و همینطور زمانبندی استفاده از لنز بسیار دارای اهمیت است که اگر این موارد رعایت نشود فرد با مشکلات جدی مواجه خواهد شد. از سوی دیگر تهیه لنز نیز از داروخانه ها یا مراکز بهداشتی آرایشی کاری اشتباه است چون برای هر فرد با توجه شرایط عمومی چشم اعم از میزان عیب انکساری یا همان شماره چشم، شرایط اشکی و موارد مشخص استفاده از لنز، فرآیند تجویز صورت می گیرد. به عبارتی باید بگویم که یک لنز را نمی توان برای هر فردی تجویز کرد و این آگاهی را قطعا فروشندگان لوازم آرایشی بهداشتی و همینطور افرادی که در داروخانه ها کار می کنند ندارند.  

باقری در پایان خاطر نشان ساخت: تجویز لنز حتما باید توسط چشم پزشک یا کارشناسان بینایی سنجی (اپتومتری) صورت گیرد چون خشکی چشم در استفاده از لنز تأثیر گذار است و از طرفی لنزها دارای رنگ دانه ها هستند پس میزان نفوذ اکسیژن در چشم به نسبت لنزهای طبی ساده کمتر است بنا بر این همه افراد نمی توانند از لنز زیبایی استفاده کنند. چندی پیش فردی در همین اکباتان با مراجعه به داروخانه لنز زیبایی تهیه و بعد از مدتی مشکلاتی برایش بوجود آمده بود. این فرد وقتی به ما مراجعه کرد چشمهایش قرمز و متورم بود و حتی به گفته خودش لنز به چشمشش چسبیده و نمی توانست آن را بردارد. به همین دلیل توصیه جدی من استفاده از مشاوره صحیح به منظور استفاده از لنزهای زیبایی می باشد.    

منتشر شده در دوشنبه 4 مرداد 1395       کد خبر : 4530
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح