چرا برای رئیس کلانتری 135 احترام بیشتری قائل نشدید؟

چرا برای رئیس کلانتری 135 احترام بیشتری قائل نشدید؟

صبح امروز (چهارشنبه) در اقدامی بدون اطلاع قبلی شهردار ناحیه 6 با همراهی شورایاران اکباتانی، مدیر محله اکباتان و تعدادی از سایر نفرات برای تبریک به مناسبت ارتقاء درجه نظامی ریاست کلانتری 135 آزادی در این مجموعه حضور پیدا کردند که با یک نگاه ساده نقدهای بسیاری را می توان متوجه شیوه انجام این حرکت مطرح کرد.   

چرا شأن بیشتری قائل نشدید؟

ارتقاء درجه یک فرد نظامی یکی از شیرین ترین خاطرات دوران خدمت هر یک از این زحمتکشان است و این مورد می توانست در مورد دیدار امروز با سرهنگ دوم علیرضا شعبانپور نیز منظور نظر واقع شود. در این زمینه باید گفت که بهتر بود به جای حضور چند تن از مدیران محترم ناحیه 6 با گل و شیرینی مختصر که البته همراهی افراد غیر مرتبط نیز با این دوستان وجود داشته، یک مراسم آبرومند در سالن آمفی تئاتر سرای محله شهرک اکباتان و یا سالن کنفرانس شهرداری ناحیه 6 برگزار می شد و ضمن تجلیل از ریاست پر تلاش کلانتری 135 آزادی عملا خاطره یک تقدیر مردمی در ذهن فردی که آمارها نشان از کاهش جرائم در دوران فعالیتش دارد، رقم زد.

این نشست در صورت برپایی صحیح می توانست فرصتی باشد برای ارائه گزارش عملکرد کلانتری طی مدت حضور سرهنگ شعبانپور و قطعا اذهان عمومی نسبت به عملکرد شایان توجه این مجموعه اطلاع بیشتری کسب می کردند.

بقیه نمی خواستند حضور داشته باشند؟

آیا برای تجلیل از جناب سرهنگ شعبانپور بقیه اجزاء شهرک اکباتان همچون هیئت مدیره مرکزی، مدیران اجرایی و حتی سایر مجموعه های ناحیه 6 همچون امناء بیمه و آپادانا، مساجد و همچنین بسیج حق حضور نداشتند؟ که اگر داشتند چرا از این دوستان دعوت به عمل نیامد؟ آیا همچنان باید صرفا به برگزاری یک مراسم فکر کرد و همیشه باید کیفیت فدا شود؟ باید بپذیریم حضور افرادی که در طول سال بیشترین حجم ارتباط را به نمایندگی از مردم با کلانتری دارا می باشند کمترین احترامی خواهد بود که برای شخص تجلیل شونده می توان در نظر گرفت اما ...   

شاید دوستانی که امروز تشریف بردند در پاسخ بگویند که بقیه هم می توانند این کار را انجام دهند اما واقعیت این است که هر کاری در مرتبه اول خاطره انگیز است و مابقی دفعات تنها تقلید به حساب می آید که متأسفانه دوستان فرصت نخست را به شکل سوال برانگیزی از بقیه دریغ کردند.

هماهنگی جلسات را چه کسانی باید انجام دهند؟

طبق اعلام سعید رهنما شورایار اکباتانی طراح اصلی جلسه مذکور مسوول خانه ایثار و جهاد سرای محله بیمه بوده است. اینکه مسوول خانه ایثار و جهاد سرای محله بیمه طبق کدام شرح وظائف چنین برنامه ای را طرح ریزی کرده است خود جای سوال دارد. مخصوصا اینکه بدانیم مبعث ستوده، مدیر محله کوی بیمه و روح ا... علوی نیا دبیر شورایاری محله بیمه نیز از این قضیه خبر نداشته اند. مدیر محله بیمه باید توجه داشته باشد که نظارت بر عملکرد زیر مجموعه ها جزو وظائف اصلی یک مدیر به شمار می رود. البته افراد دارای جایگاه حقیقی و حقوقی متفاوتی می باشند اما در نهایت فرد با مهمترین مسوولیت خود شناخته می شود که با این تفاسیر سرای محله بیمه نیز مورد سوال واقع است.  

اما از سوی دیگر عملکرد روابط عمومی شهرداری ناحیه نیز بسیار عجیب می نماید چون به عنوان چشم مورد اعتماد شهردار ناحیه کمترین کاری که باید انجام دهد، اطلاع از چگونگی کم و کیف برگزاری مراسم، افراد شرکت کننده و همینطور اطلاع برنامه به رسانه های رسمی است که انعکاس خبری مناسبی نیز داشته باشد که به نظر می رسد هیچکدام این موارد رعایت نشده است. اما نکته مهمتر اینکه اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 هم به عنوان یکی از واحدهای تخصصی شهرداری در امور اجتماعی از برگزاری جلسه مذکور هیچ اطلاعی نداشته و اصلا در جریان موضوع قرار نگرفته اند!؟ که با این حساب عدم اطلاع به خبرنگاران رسمی ناحیه 6 نیز زیاد نباید مورد دلخوری واقع شود.

بساط جلسات خلق الساعه کی برچیده می شوند؟

در ابتدای سال 95 سید باقر مقامی در مقام نماینده شهرداری ناحیه 6 در امناء شهرک اکباتان انتقاداتی را متوجه بعضی همکاران خود در مجموعه امناء نمود که جلساتی را بدون اطلاع بقیه برگزار می کنند و به نوعی موجبات سوء استفاده برخی افراد را از بحث دیدارهای نوروزی فراهم می کنند.

حالا هم به فاصله چند ماه مجدد اتفاق مشابهی رخ داده است که این بار نیز همانند دفعه قبل سعید رهنما به عنوان یک شورایار اکباتانی در متن اصلی داستان قرار دارد. به نظر نمی رسد قرار باشد بساط جلسات «خلق الساعه» ناحیه 6 به این زودی ها خاتمه پیدا کند حتی اگر در این تصمیم گیری های ناگهانی فرصت های مناسبی از دست بروند!   

توضیح: طی روزهای گذشته علیرضا شعبانپور ریاست کلانتری 135 آزادی از درجه سرگرد به عنوان «سرهنگ دوم» نائل آمده اند که بدینوسیله سایت خبری اکباتان توفیق بیشتر از درگاه خداوند منان را برای این عزیز خدمتگزار آرزو می نماید. 

منتشر شده در چهارشنبه 6 مرداد 1395       کد خبر : 4550
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح