ریسک بزرگ 3 شورایار اکباتانی

ریسک بزرگ 3 شورایار اکباتانی

حدود 24 ساعت دیگر «باغ موزه دفاع مقدس» میزبان شورایاران محلات منطقه 5 خواهد بود تا با آرای آنان دبیران 29 محله انتخاب شوند. در ادامه به بررسی آخرین تحولات انتخاب دبیر شورایاری شهرک اکباتان خواهیم پرداخت.

ریسک بزرگ 3 شورایار اکباتانی

در حالیکه پیش از این و به صورت رسمی از 2 کاندید برای احراز پست «دبیر» در شهرک اکباتان نامبرده می شد روز گذشته خبرهایی به گوش رسید مبنی بر حضور 4 کاندید از شهرک اکباتان که پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد الهه تیرا و جواد محمودی هم به صورت چراغ خاموش وارد عرصه انتخابات دبیر شورایاری شده اند که با این حساب از 7 عضو شورایاری 4 نفر برای دبیر شدن کاندید شده اند.

جواد محمودی شورایار اکباتان در توضیح این مسئله گفت: از آنجاییکه امکان عدم تأیید صلاحیت کاندیدای اصلی ما یعنی خانم تبریزی وجود داشت تصمیم گرفتیم کاندیداهای دیگری هم داشته باشیم که در لحظه آخر غافلگیر نشویم. وی همچنین افزود: هم من و هم خانم تیرا در لحظه آخر و به شرطی که مشکلی در انتخاب خانم تبریزی وجود نداشته باشد به نفع ایشان انصراف خواهیم داد. محمودی در پایان گفت: ما از عملکرد دبیر شورایاری شهرک اکباتان در سال گذشته راضی نیستیم و به دنبال تغییر در این رویه هستیم.

با این تفاسیر صحبت های جواد محمودی 2 مطلب را به وضوح روشن می کند. نخست اینکه تعدادی از شورایاران یعنی محمودی، تیرا و تبریزی به شدت دنبال جا به جا کردن دبیر فعلی یعنی هوشنگ هموطن هستند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند که نمونه بارز آن ثبت نام هر 3 نفر آنها برای تصدی دبیری شورایاری شهرک اکباتان است. دوم اینکه ترس از عدم تأیید صلاحیت ربابه طایفه تبریزی حتی در میان همفکران وی نیز وجود دارد که خود همین مسئله بر ابهامات می افزاید.

در هر صورت 3 شورایار اکباتانی آبروی خود را در گرو این دوره از شورایاری شهرک اکباتان قرار داده اند و باید منتظر ماند و دید در نهایت چه سرنوشتی رقم خواهد خورد.

نکته آخر اینکه پیش از این الهه تیرا به دفعات در مورد محل زندگی خود (سکونت در شهرک اکباتان) سکوت کرده بود و پاسخ مشخصی نمی داد که حالا با ثبت نام به عنوان کاندیدا برای دبیر شورایاری عملا مشخص شده است که نامبرده ساکن اکباتان است چون طبق آیین نامه دبیر شورایاری حتما باید ساکن محله مورد نظر باشد.     

شورایاران غائب رأی بدهند امناء در جلسات شرکت نمی کنند

لحظاتی پس از درج خبر «چهارشنبه سرنوشت ساز برای اکباتان» که روز گذشته به انجام رسید، سید باقر قائم مقامی در تماسی ابزار کرد که با توجه به رد شدن تعداد غیبت های خانم تیرا و آقای ایمانی از سقف مجاز که در جلسات امناء رخ داده است، چنانچه این دو نفر بتوانند در انتخابات دبیر شورایاری رأی بدهند امناء شهرک اکباتان از حضور در جلسات خودداری خواهند نمود.

وی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: طبق آیین نامه چنانچه یکی از اعضای امناء 3 جلسه پشت سر هم و 6 جلسه متناوب در جلسات حضور نداشته باشد عضویت وی سلب می شود و این در حالی است که خانم تیرا 6 جلسه و آقای ایمانی 13 جلسه غیبت داشته اند که ستاد شورایاری ها باید با این مسئله برخورد می کرد که متأسفانه این اتفاق رخ نداده است. به همین دلیل چنانچه این دو نفر در انتخابات روز چهارشنبه حق رأی برای انتخاب دبیر پیدا کنند مشخص می شود که حضور یا عدم حضور در جلسات چندان اهمیتی ندارد و به همین دلیل سایر اعضای امناء هم در جلسات حاضر نخواهند شد.

قائم مقامی در خاتمه افزود: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی دبیر شود اما مهم است که این انتخاب از طریق یک فرآیند قانونی لحاظ شود و به همین دلیل خواستار اجرای آیین نامه هستیم. تاکنون نزدیک به 20 جلسه برگزار شده که برخی در تمام جلسات شرکت کرده اند و متأسفانه یکی از دوستان 13 جلسه غیبت داشته است. آیا انصاف این است که هر دو نفر یعنی افرادی که در تمام جلسات حاضر بوده اند و فردی که نزدیک به 70% جلسات را غائب بوده از حق رأی برخوردار شوند؟

به گفته قائم مقامی 8 عضو امناء اکباتان در این موضع گیری اتفاق نظر دارند.

جلسات امناء متشکل از 7 شورایار انتخاب شده توسط مردم و 6 نماینده نهادهای اجتماعی همچون بسیج، شهرداری، مدارس و ... است که به امورات فرهنگی محله رسیدگی می کنند.

زمزمه هایی از ستاد راهبری مدیریت محله به گوش می رسد  

زمزمه هایی در خصوص تغییر روند انتخاب دبیر شورایاری شهرک اکباتان از ستاد راهبری مدیریت محله به گوش می رسد که البته هنوز به صورت رسمی تأیید نشده اما طبق شنیده ها احتمال اینکه نفراتی از شورایاران اکباتانی امکان رأی دادن را از دست بدهند وجود دارد.

این مسئله از آنجایی قوت می گیرد که باز هم طبق شنیده ها طی هفته گذشته تماس هایی از سوی این ستاد با شهرداری منطقه 5 جهت گرفتن برخی استعلامات صورت گرفته است.

ستاد راهبری مدیریت محله به همراه ستاد هماهنگی شورایاران به عنوان دست اندرکاران اصلی برگزاری انتخابات دبیران محلات به حساب می آیند.

سکوت محض از جانب هیئت مدیره مرکزی

هیئت مدیره مرکزی به عنوان قدیمی ترین متولی محلی در امور مدیریتی شهرک اکباتان کاملا در مواجهه با رخدادهای شورایاری، موضع سکوت گرفته است. به اعتقاد بسیاری انتخاب دبیر شورایاری اکباتان برای هیئت مدیره مرکزی اهمیت خاصی ندارد و به زعم برخی دیگر هیئت مدیره مرکزی نمی خواهد وارد جریاناتی شود که در نهایت بازی باخت- باخت به حساب می آید.     

منتشر شده در سه شنبه 12 مرداد 1395       کد خبر : 4568
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح