تبریزی از دبیری جا ماند/ بیمه جزیره ثبات

تبریزی از دبیری جا ماند/ بیمه جزیره ثبات

پس از هفته ها انتظار روز گذشته موعد انتخاب هیئت رئیسه شورایاری محلات منطقه 5 فرا رسید و طبق آنچه که پیش از این هم تا حدودی پیش بینی می شد انتخابات شهرک اکباتان که بحث تعیین «دبیر» مهمترین قسمت آن بود برگزار نشد و در سوی مقابل شورایاری کوی بیمه برای سال دوم تعیین تکیلف شد.

تبریزی از دبیر جا ماند

روز گذشته 3 عضو از شورایاری شهرک اکباتان یعنی هوشنگ هموطن، غلامرضا سرآّبادانی و سعید رهنما در انتخابات هیئت رئیسه شورایاری اکباتان شرکت نکردند تا عملا با به حد نصاب نرسیدن نفرات شرکت کننده انتخابات برگزار نشود. دو نفر نخست به عدم رسیدگی به غیبتهای اعضاء اعتراض داشتند و نفر سوم به زیر پا گذاشتن اخلاقیات.

سعید رهنما روز گذشته مقاومت قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشت آنهم درست در زمانیکه فشار تماس های تلفنی از جانب افراد مختلف برای حضور وی لحظه به لحظه بیشتر می شد. وی در این زمینه گفت: من شب گذشته از تمام دوستان بصورت خواهش دعوت کردم که حرف من را زمین نزنند و در یک جلسه همدلی شرکت کنیم تا اختلافات را با صحبت دور یک میز حل و فصل کنیم چون معتقدم شورایاری آنقدر ارزش ندارد که سالها آشنایی و همراهی را زیر سوال ببرد اما متأسفانه در جواب به من گفتند که ما دارای رأی اکثریت هستیم و نیازی به شرکت در جلسه نداریم!!

مسوول اطلاع رسانی شورایاری اکباتان در ادامه افزود: برای من فرقی نمی کند که چه کسی دبیر شود اما مهم اخلاقیات است که متأسفانه شب گذشته با شنیدن برخی جوابها دیدم اثری از آن وجود ندارد. بدون احترام به خواست و نظر همدیگر هیچوقت نمی توانیم نماینده ای گره گشا در امور شورایاری باشیم. همکاران من در شورایاری توجه داشته باشند که همه ما یکروز اقلیت هستیم و یک روز اکثریت اما این دلیل نمی شود که همه چیز را فراموش کنیم البته باز هم تأکید می کنم من به متعلق به هیچ گروهی نیستم اما با بی اخلاقی سخت مخالفم.    

ولی در طرف دیگر ماجرا و طبق اعلام جواد محمودی به عنوان منشی شورایاری، 4 عضو شورایاری یعنی الهه تیرا، ربابه طایفه تبریزی، حسین ایمانی و جواد محمودی در محل رأی گیری حاضر شدند که به علت نرسیدن به حدنصاب نفرات شرکت کننده، نتوانستند در انتخابات شرکت کنند.

نکته جالب حضور حسین ایمانی در محل انتخابات بعد از حدود 6 ماه غیبت در جلسات شورایاری بوده است که این امر نشان می دهد وی در نهایت منافع گروه و ائتلاف اولیه انتخابات شورایاری را بر هر امری ترجیح می دهد. به گفته جواد محمودی برخی شورایاران در مدت غیبت ایمانی به صورت مجازی از نظرات وی بهره مند بوده اند. 

با این حساب خانم ربابه طایفه تبریزی که مهمترین کاندیدای احراز پست دبیری از سوی اکثریت شورایاران شهرک اکباتان بود فعلا از جایگاه مورد نظر جا مانده است تا ستاد شورایاری ها یک جلسه دیگر برای انتخابات هیئت رئیسه شهرک اکباتان زمان در نظر بگیرد و اگر در آن جلسه نیز حدنصاب لازم فراهم نشود بنا بر اعلام جمال کاتبیان به عنوان دبیر پهنه غرب ستاد هماهنگی شورایاری ها، یک نفر از طرف ستاد به عنوان دبیر انتخاب خواهد شد.

بیمه جزیره ثبات

اما در همسایگی شهرک اکباتان یعنی کوی بیمه نیز فرآیند انتخابات دست اندرکاران شورایاری به انجام رسید و آنجا هم طبق پیش بینی های موجود سید روح ا... علوی نیا برای سال دوم هم دبیر ماند و ابوالفضل لشگری نیز همچنان جانشین تا شورایاری و امناء کوی بیمه ثبات لازم را برای پیشبرد برنامه های خود داشته باشند. در محله بیمه از مدتها پیش تکلیف دبیر، جانشین، منشی و رابط اطلاع رسانی مشخص بود و به همین دلیل انتخابات در آنجا هیجان زیادی به وجود نیاورد.

جالب اینکه علوی نیا در هفته جاری یک رتبه مهم دیگر نیز به دست آورده است و آن کسب نمره «خیلی خوب» در میان تمام دبیران نمایندگان بسیج در امناء محلات تهران بزرگ است که هر 22 منطقه شهر تهران در آن ارزیابی شده اند. این نمره بالاترین حد موجود در این ارزشیابی است.

در این ارزیابی تنها دو منطقه 4 و 11 توانسته اند نمره «خوب» را کسب کنند و سایر مناطق تهران نمرات متوسط، ضعیف و خیلی ضعیف را کسب کرده اند.

با این حساب ناحیه مقاومت بسیج قدس به فرماندهی سرهنگ پاسدار جواد عبیری در میان تمام نواحی مقاومت بسیج تهران حائز رتبه نخست شده است که قطعا قابل تأمل می باشد.

تفاوت شهرک اکباتان و کوی بیمه

در خصوص تفاوت های انتخابات هیئت رئیسه شورایاری های اکباتان و بیمه تنها به یک مورد مهم می توان اشاره کرد و آن مهندسی غلط ائتلاف نفرات در شهرک اکباتان است که پس از یکسال اعضای یک لیست ائتلافی مجبور به انداختن حدنصاب در انتخابات می شوند و در طرف مقابل یعنی بیمه ای ها بحث بر سر انتخاب نشدن و تعارف زدن مسوولیتها به یکدیگر است.

جالب اینکه در انتخابات شورایاری شهرک اکباتان که در اسفند سال 93 برگزار شد، 6 نفر از 7 عضو انتخاب شده شورایاری از یک ائتلاف یعنی حامیان محیط زیست اکباتان می باشند.    

منتشر شده در پنجشنبه 14 مرداد 1395       کد خبر : 4582
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح