نقاشی کودکان اکباتان عروسک شدند و به ایتالیا رفتند

نقاشی کودکان اکباتان عروسک شدند و به ایتالیا رفتند

موسسه خانه طراحی کودک در اقدامی جالب اقدام به ساخت عروسک از روی شخصیت هایی که در نقاشی کودکان ترسیم می شوند، نموده و پس از آن نیز عروسکها در کشور ایتالیا به نمایش درآمده اند.

این کار خلاقانه که با بهره گیری از افراد متخصص در زمینه ساخت عروسک از روی روایت های داستانی حاصل شده است، پروژه ای جدید از خانه طراحی کودک محسوب می شود که در نخستین گام امکان نمایش در کشور ایتالیا را پیدا کرده و در آینده نیز احتمال تهیه کتاب داستان و انیمیشن نیز از نقاشی های کودکان وجود دارد.  

نرگس اهرابی که به عنوان یکی از دست اندرکاران اجرایی خانه طراحی کودک در سفر عروسکها به ایتالیا همراه بوده در این زمینه گفت: ما توانستیم در بخش جنبی نمایشگاه نقاشی آقای فرهاد گاوزن که در ایتالیا برگزار شد، عروسکهای ساخته شده را در معرض دید اهالی هنر آن کشور قرار دهیم که با استقبال خوبی نیز مواجه شدیم. واقعیت این است که این امر در کشور ما یک کار خلاقانه و نوظهور به حساب می آید اما در سایر کشورهایی که برای مقوله هنر اهمیت خاصی قائل هستند این کار طبیعی و روتین محسوب می شود.

وی همچنین افزود: پس از نمایش عروسکها ارتباطات خوبی با هنرمندان ایتالیا برقرار شد که در نهایت این تعاملات منجر به بروز ایده های جدید در ذهن ما شده و به امید خدا در آینده ای نزدیک استفاده های خلاقانه تری از نقاشی های کودکان اکباتانی خواهیم نمود.

گفتنی است عروسکهای ساخته شده از نقاشی های کودکان پس از حضور در نمایشگاه به اماکن تاریخی کشور ایتالیا برده شده و از آنها عکسهایی تهیه و در بازگشت به ایران در اختیار صاحبان اصلی نقاشی ها یعنی کودکان قرار گرفته است.

نرگس اهرابی در این خصوص نیز گفت: ما به کودکان گفتیم که شخصیت های نقاشی آنها به مسافرت رفته اند و عکسهای آنها را هم نشان دادیم. این کار علاوه بر تشویق بیشتر کودکان برای خلق آثار نقاشی بیشتر و جدی تر، موجبات تقویت خلاقیت و پرورش استعداد قصه پردازی در کودکان را هم فراهم می آورد.   

والدین جهت اطلاع بیشتر از برنامه های بیشتر موسسه خانه طراحی کودک می توانند با شماره تلفن 44697489 تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در شنبه 16 مرداد 1395       کد خبر : 4592
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح