سارق شاسی بلندهای اکباتان، اخاذی هم می کرد

سارق شاسی بلندهای اکباتان، اخاذی هم می کرد

سارق لوازم خودروهای شاسی بلند شهرک اکباتان که در موارد متعدد اقدام به اخاذی نموده بود دستگیر شد.

سرهنگ علیرضا شعبانپور رئیس کلانتری 135 آزادی با اعلام این خبر افزود: از چندی پیش گزارش هایی مبنی بر سرقت لوازم خودروهای شاسی بلند در محدوده اکباتان به دست ما می رسید اما بعد از مدتی متوجه شدیم که فرد سارق در هنگام سرقت در صورت وجود مدارک ارزشمند در ماشین همچون سند، دسته چک و ... با شیوه های خاص با افرادی که سرقت از خودروی آنها صورت گرفته تماس و تقاضای دریافت وجوه چند میلیونی را در مقابل برگرداندن مدارک مطرح می کند.  

وی در ادامه افزود: پس از بررسی شماره کارت هایی که برای واریز وجوه داده می شد متوجه شدیم که حتی کارتهایی که قرار بود پولها در آنها ریخته شود هم سرقت شده است اما افراد مالباخته به دلیل اینکه فکر می کردند کارت بانکی ارزش خاصی ندارد از مراجعه به بانک  و بی اعتبار کردن آنها خودداری کرده بودند.

به همین منظور نیروهای بخش تجسس کلانتری با بررسی سرنخ های موجود و همچنین شیوه کاری این سارق در مدت زمان کوتاهی موفق شدند به عنوان خریدار مدارک مسروقه مانند سند مالکیت با وی در حوالی خیابان فلاح قرار بگذارند و در نخستین مرحله خرید سند با موفقیت انجام گرفت. به منظور بررسی بیشتر و همینطور جلب اطمینان فرد سارق یک نوبت دیگر در همان خیابان فلاح قرار ملاقات و خرید مدارک با این شخص صورت گرفت و پس از اتمام برنامه های تعقیب و مراقبت در مرتبه سوم که در حوالی خیابان سی متری جی (پایین تر از آزادی) قرار ملاقات تعیین شده بود فرد مذکور در حین واگذاری مدارک سرقتی دستگیر شد.   

بعد از دستگیری سارق وی به چندین فقره سرقت لوازم خودروهای شاسی بلند در محدوده اکباتان اعتراف کرد و طی اعترافات خود به صراحت عنوان کرد که به غیر از خودروهای مورد اشاره سراغ خودروهای معمولی نمی رفته چون معمولا در این ماشین ها مدارک ارزشمندی برای سرقت وجود نداشته است!   

منتشر شده در سه شنبه 19 مرداد 1395       کد خبر : 4621
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح