اراذل و اوباش محدوده در کنترل ما هستند

اراذل و اوباش محدوده در کنترل ما هستند

شب گذشته کارگاه بررسی آسیب های اجتماعی موارد مخدر و بالاخص «گل» در سرای محله بیمه برگزار شد.

در این جلسه که به همت مبعث ستوده مدیر محله کوی بیمه و حمایت های امناء و شورایاری محله تدارک دیده شده بود، حضور تیم 3 نفره از کلانتری 135 آزادی که در رأس آنها سرهنگ علیرضا شعبانپور قرار داشت و همچنین سید یوسف درود رئیس اداره فرهنگی اجتماعی ناحیه 6 با همراهی مسوول فرهنگی ناحیه 6 قابل توجه بود.

این کارگاه به تشریح بیشترین آسیب های اجتماعی موجود در سطح ناحیه 6 اختصاص داشت و توضیحات مسعود حصاری افسر تجسس کلانتری 135 در خصوص اثرات مواد مخدر که در رأس آنها ماده خطرناک «گل» قرار داشت یکی از موثرترین مباحث مطرح شده بود. در ادامه نیز فرصت پرسش و پاسخ میان حاضرین و دست اندکاران کلانتری 135 آزادی مهیا گردید.

از مهمترین پاسخ های سرهنگ شعبانپور در قسمت پرسش و پاسخ، پرداختن به موضوع اراذل و اوباش بود. وی در این زمینه گفت: اراذل و اوباش از نظر ما تعریف دارد و هر جا که جوانان دور هم جمع بودند را نمی توان محل تجمع اراذل و اوباش قملداد کرد. بالاخره این جوانان و نوجوانان فرزندان ما هستند که باید با آنها همراهی کنیم تا خدای نکرده گرفتار آسیب های اجتماعی پر خطر نشوند. تا چندی پیش کلا 10 نفر اراذل و اوباش در دایره فعالیتی ما وجود داشتند که در حال حاضر 2 آنها از محدوده خارج شده اند و آن 8 نفر بقیه نیز کاملا تحت کنترل ما هستند و اجازه هیچگونه اخلال و بی نظمی را به آنها نمی دهیم.   

شعبانپور همچنین از آمار کاهش سرقت ها در محدوده مأموریتی خود اشاره کرد و گفت: آمار سرقت در طی 6 ماه گذشته به شکل محسوسی کاهش یافته و به 2 یا 3 فقره در روز رسیده است و در برخی روزها اصلا سرقت نداریم اما باید توجه کنیم که جمعیتی در حدود 200 هزار نفر در این حوالی زندگی می کنند که اگر تنها یک گوشی موبایل از جیب یک نفر بیرون بیاید، این مسئله یک فقره سرقت تلقی می شود. پس با توجه به آمارهای موجود و همینطور مقایسه با جمعیت ساکن می بینیم که تلاش مهمی در جهت افزایش امنیت اجتماعی صورت گرفته است.   

قسمت پایانی کارگاه مذکور نیز به تقدیر و تجلیل ها اختصاص داشت. از سرهنگ شعبانپور رئیس کلانتری 135 آزادی به دلیل ارتقاء درجه ایشان که طی هفته های گذشته صورت گرفته است و از خبرنگاران فعال در کوی بیمه نیز به مناسبت روز خبرنگار تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

منتشر شده در چهارشنبه 20 مرداد 1395       کد خبر : 4629
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح