از فاضلاب مگامال تا احداث پارکینگ تره بار

از فاضلاب مگامال تا احداث پارکینگ تره بار

هوشنگ هوطن عضو شورایاری و هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان در بازدیدی میدانی آخرین اقدامات عمرانی صورت گرفته در شهرک اکباتان را تشریح نمود.

به گفته وی این اقدامات با تلاشهای شهرداری ناحیه 6 و پیگیری های صورت گرفته رخ داده است.

رفع آبگرفتگی زیر گذر حدفاصل هگمتانه – صارمی

مسیر پیاده راه زیر گذری که میدان های هگمتانه در فاز 1 و میدان شهید صارمی در فاز 2 را به هم مرتبط می سازد در برخی روزهای سال گذشته به دفعات مشکل آبگرفتگی را به خود دیده است. این آبگرفتگی که معمولا به دو علت بارندگی و همچنین انباشت آبیاری فضای سبز اطراف این زیر گذر بوجود می آمد، مشکلات بسیاری را برای عابرین پیاده که مسیر عبور در زیر گذر را انتخاب می کردند ایجاد کرده بود. اما حالا با تمهیدات صورت گرفته مسیر مشخصی برای عبور آبهای سحطی در نظر گرفته شده است تا با کوچکترین بارندگی یا و همینطور آبیاری فضای سبز، پیاده راه حرکت مردم مختل نشود.

100 میلیون برای فاضلاب مگامال هزینه شد

طبق توافقاتی که پیش از این با شرکت نگین آرای آسیا (مجری مگامال) صورت گرفته بود و حالا به مرحله اجرا رسیده است، سیستم فاضلاب مجموعه مگامال تکمیل و به شبکه فاضلاب شهری متصل شده است. پیش از این فاضلاب مجتمع مگامال توسط چاه جذبی دفع می شد که همین مسئله می توانست منشأ بروز مشکلاتی باشد اما حالا با تکمیل ساز و کار فاضلاب در اطراف میدان شهید صارمی و همچنین ایجاد فضای سبز بر روی سطح که به منظور پوشاندن سیستم فاضلاب صورت گرفته است، این مشکل برطرف شده است. به گفته هوشنگ هموطن این پروژه در حدود 100 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

جا به جایی دکه روزنامه فروشی پس از 6 سال

بالاخره و پس از مدتها چانه زنی دکه روزنامه فروشی مقابل بلوک 15 در فاز 2 شهرک اکباتان جا به جا و به مقابل درب متروی ایستگاه شهرک اکباتان منتقل شد. یکی از مهمترین دلایل این نقل مکان توقف خودروهای عبوری برای خرید از این دکه و ایجاد ترافیک در مقابل آن بود.

گفتنی است صاحب این دکه مقاومت بسیاری برای عدم جا به جایی محل کارش از خود نشان داده بود و در نهایت نیز به رغم میل باطنی خود تن به این کار داده است.

مهمترین مزیت اجرای این جا به جایی بعد از برطرف شدن ترافیک، آزاد شدن بخش کوچکی از فضای زمین های شهرک اکباتان است. این پروژه پس از 6 سال اجرایی شده است.

 پارکینگ و زمین ورزشی در جنب تره باز فاز 2

زمین گودی که در کنار میدان میوه و تره بار فاز 2 وجود دارد به زودی قالبیت های گوناگونی پیدا خواهد کرد. بنا بر اعلام هوشنگ هموطن هماهنگی لازم صورت گرفته است تا به زودی فضایی در حدود بیش از 100 خودرو به بحث پارکینگ متقاضیان استفاده از بازارچه میوه و تره بار اختصاص خواهد یافت. همچنین بخشی از این زمین که به تازگی نیز ورودی آن آسفالت کاری شده است به دو زمین ورزش والیبال و بستکبال تبدیل خواهد شد تا به نوعی مشکل سرانه فضای ورزشی شهرک اکباتان نیز کاهش پیدا کند.

زمین های ورزشی مورد نظر پس از احداث به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت و به احتمال زیاد به عنوان یکی از پایگاههای ورزش بانوان اکباتان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.   

منتشر شده در يكشنبه 24 مرداد 1395       کد خبر : 4657
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح