مغازه های مسجد امام رضا (ع) بالاخره تخریب شدند

مغازه های مسجد امام رضا (ع) بالاخره تخریب شدند

از ساعت 7 صبح امروز با حضور عوامل شهرداری و نیروهای کلانتری 135 آزادی عملیات تخریب مغازه های مسجد امام رضا (ع) آغاز شد تا در روز ولادت با سعادت ضامن آهو عیدی ارزشمند شهرداری به ساکنین شهرک اکباتان محقق شود.

شهردار و معاون پا به پای کارگران

از بدو شروع تخریب محمد اسدالهی در مقام شهردار و وحید قربانعلی پور به عنوان معاون ناحیه در وسط عملیات و پا به پای کارگران حضور داشتند و همین امر عملا سایر عوامل شهرداری ناحیه را درگیر کار کرده بود و هیچ کس تنها به دستور دادن فکر نمی کرد.

امنیت کامل برقرار بود

مسوولیت تأمین امنیت اجرای تخریب با کلانتری 135 آزادی بود که سرهنگ شعبانپور رئیس کلانتری از ابتدا یعنی ساعت 7 به همراه نفرات کامل در بطن ماجرا حضور داشتند و از همین روی امنیت محوطه بدون هیچگونه مشکلی برقرار بود. گفتنی است در مواقعی که نیاز به حضور عوامل کلانتری در برخی صحنه ها احساس می شد، نیروهای تحت امر بدون هیچگونه بزرگنمایی به ختم حواشی اقدام می کردند.   

طلسم اجرای حکم پس از 5 سال

حکم تخریب مغازه های مسجد امام رضا (ع) از سال 90 صادر شده بود و پیش از اسدالهی 2 شهردار دیگر می توانستند این حکم را اجرایی کنند که هر یک بنا به دلایلی از انجام این کار سر باز زده بودند اما شهردار جوان ناحیه 6 بالاخره طلسم 5 ساله اجرای این حکم را شکست. اسدالهی در صحبتی که با یکی از همکاران خود داشت گفت: «دیشب تا صبح خوابم نبرده است. این کار را هر کسی زیر بارش نمی رفت اما به خواست مردم تصمیم گرفتم که انجامش دهیم».    

مذاکره حضوری شهردار با مغازه داران

محمد اسدالهی برای تخلیه و تخریب مغازه های دور مسجد شخصا با مغازه داران وارد مذاکره می شد و به آنها اعلام می کرد که حاضر است کارگر، وسیله حمل و نقل و حتی انبار نیز در اختیار آنها قرار دهد و در مقابل تنها از آنها درخواست می کرد که همکاری لازم را به انجام برسانند. در نهایت نیز مذاکرات حضوری شهردار به نتیجه رسید و تمام مغازه داران بدون هیچگونه حاشیه خاصی محل کسب خود را تخلیه کردند که این امر نشان داد استراتژی درستی توسط شهردار انتخاب شده است.

حضور تنها یک نفر از هیئت مدیره مرکزی و شورایاری اکباتان

از جمع اعضای هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان و همچنین شورایاری تنها هوشنگ هموطن حاضر بود و خبری از سایر نفرات نبود. البته در کنار هموطن علی قربانی مدیر محله شهرک اکباتان نیز از ابتدای صبح حضور پیدا کرده بود.

هموطن در پایان مراسم مراتب تشکر ویژه خود را از مهندس اسدی شهردار منطقه 5، سرهنگ شعبانپور فرمانده کلانتری 135 آزادی، مهندس اسدالهی شهردار ناحیه و همچنین همکاری خوب عوامل مسجد امام رضا (ع) اعلام کرد و گفت: بدون همکاری این عزیزان تحقق این کار بزرگ امکان پذیر نبود. این بهترین عیدی ممکن از طرف شهرداری به مردم شهرک اکباتان بود و شهرداری ثابت کرد که هنوز اجرای قانون را در اولویت کارهای خود می داند.

مردم باور نمی کردند

رهگذران و بالاخص ساکنین فاز 3 شهرک اکباتان تخریب مغازه های غیر قانونی مسجد را باور نمی کردند و بسیاری پس از لحظاتی مکث می گفتند: یعنی واقعا می خوان خراب کنند!؟

شمار زیادی از رهگذران از عملکرد شهرداری در این خصوص تشکر می کردند.  

گزارش تصویری تخریب مغازه ها در ادامه آمده است.

منتشر شده در يكشنبه 24 مرداد 1395       کد خبر : 4664
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح