واکنشها پس از تخریب مغازه های مسجد امام رضا (ع)

واکنشها پس از تخریب مغازه های مسجد امام رضا (ع)

تخریب مغازه های پیرامونی مسجد امام  رضا (ع) فاز 3 شهرک اکباتان یکی از مهمترین اتفاقاتی است که طی روزهای اخیر در شهرک اکباتان رخ داده است از همین روی پس از انجام این مهم واکنشهای متفاوتی از سوی بسیاری از اهالی و دست اندکاران رخ داده است.

حرکت رئیس اجتماعی، مکمل تلاش عظیم شهردار

بی شک کاری که محمد اسدالهی شهردار جوان ناحیه 6 به انجام آن مبادرت کرد حرکت کوچکی نبود. کما اینکه در کنار بحث تخریب، رایزنی با مغازه دارهایی که در محل کار خود حضور پیدا کرده بودند نیز نشان از یک هدفمندی قابل تعمق بود که نباید فراموش شود.

اما پس از حرکت شهردار ناحیه، این رئیس اداره فرهنگی اجتماعی ناحیه 6 بود که در یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده مبادی ورودی شایعات را مسدود کرد چون تنها دقایقی پس از اتمام عملیات تخریب، سید یوسف درود رئیس اداره اجتماعی فرهنگی ناحیه 6 در مسجد امام رضا (ع) حضور پیدا کرد و در مراسمی که به مناسبت تجلیل از یکی از آزادگان سرافراز دفاع مقدس برگزار شده بود شرکت کرد تا در عمل نشان دهد تخریب مغازه ها هیچ لطمه ای به روابط مسجد و شهرداری نزده است. این مطلب از آن جهت اهمیت دارد که در حین اجرای پروژه تخریب صحبت های درگوشی که بیانگر اختلاف نظر میان شهرداری و مسجد در تخریب مغازه ها بود، میان جمعیت حاضر رد و بدل می شد.

در مراسم تقدیر از «علی اصغر ملاصالحی» که به عنوان بازرس در جبهه های جنگ تحمیلی حضور داشته و طی خیانت اعضای گروهک منافقین لو می رود و به مدت 10 سال اسارت را تحمل می کند، دکتر الحسینی امام جماعت مسجد امام رضا (ع) نیز حضور پیدا کرده است تا شائبه ها و تردیدها به کلی از بین برود و مشخص شود که خود مجموعه مسجد نیز به دنبال تحقق این مسئله بوده اند. بی شک حرکت پر رنگ کادر فرهنگی شهرداری ناحیه 6 در حضور بلافاصله در مسجد آنهم پس از تخریب مغازه ها پیام مهمی را به افکار عمومی شهرک اکباتان صادر کرد و همینطور مکمل گام بزرگ شهردار ناحیه تلقی می شود.

هیئت مدیره مرکزی 2 پیام تشکر فرستاد

هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان پس از انجام تخریب مغازه ها در حرکتی جالب دو پیام تبریک را بصورت جداگانه در کانال رسمی تلگرام این مجموعه قرار داد تا اهمیت این مسئله را از دید خود به نمایش بگذارد. مجید حسیبی و همراهان در پیام نخست از امام جماعت مسجد امام رضا (ع)، نمازگزاران و همچنین کلانتری 135 آزادی تشکر کرد و مورد دوم از شخص محمد اسدالهی در اجرای مصوبه کمیسیون ماده 100.

البته هیئت مدیره مرکزی کار را به همین جا خاتمه نداده است چون به سرعتی مکاتبه ای را با محسن اسدی شهردار منطقه 5 صورت داده و ضمن تشکر و قدردانی، درخواست ایجاد فضای سبز را در اطراف فضای مسجد امام رضا (ع) مطرح نموده است.

کارگران به «اصطلاح مطلع» مشغول کارند   

اما در این میان افرادی هم هستند که ژست مطلعین محلی را به خود گرفته اند و برای اینکه به نوعی خود را مطرح کنند شایعات و اکاذیب بی پایه ای را در خصوص اینکه حکم تخریب به صورت کامل اجرا نشده است را رواج می دهند تا به نوعی عملکرد ارزشمند شهرداری ناحیه را زیر سوال ببرند.

در این خصوص سید باقر قائم مقامی که در شهرداری ناحیه و مسجد امام رضا (ع) حضور پر رنگی دارد گفت: دیوار حسینیه به همانجایی بازگشته است که در صورتجلسه با مهندس شاهپوریان، شهردار وقت منطقه 5 قید شده است والبته لازم به ذکر است که این دوستان متصرف بودند که از دیوار یک و نیم الی 2 متری پیشروی داشته اند و 2 الی 3 متر عقب نشینی را به حسینیه تحمیل کرده بودند که همگی بدون اجازه مسجد، حسینیه و شهرداری بوده است.

با این حساب باید گفت که توضیحات قائم مقامی طبق صورتجلسه موجود منطقی به نظر می رسد اما بد نیست که تصویر یک تابلو را نیز در ذهن خود مجسم کنید که بروی آن نوشته شده: کارگران به «اصطلاح مطلع» مشغول کارند!! البته تلاش این افراد یک تفاوت مهم را با کارگران زحمت کش کشور دارا می باشد و آن اینکه این افراد قطعا چابکی و چالاکی قشر زحمت کش کارگر را دارا نمی باشند.    

منتشر شده در سه شنبه 26 مرداد 1395       کد خبر : 4667
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح