دلیل تأخیر در آغاز به کار خط جدید اتوبوس اکباتان

دلیل تأخیر در آغاز به کار خط جدید اتوبوس اکباتان

از فروردین ماه امسال صحبت ها در خصوص اعتراض ساکنین به اتوبوسهای گردشی شهرک اکباتان که در مسیر خود ضمن حرکت به سمت آپادانا باعث اتلاف وقت مسافران نیز می شوند آغاز شد.

پس از شروع اعتراض ها، هیئت مدیره مرکزی اکباتان ضمن نامه نگاری و پیگیری های چند باره از یک سو و شورایاری اکباتان نیز با مراجعات متعدد مسئله را دنبال کردند تا در نهایت با تصمیم مراجع ذیصلاح و کمیسیون های مربوطه مصوب شد خط اتوبوس اکباتان- بلوار شهید رحمانی که در مسیر خود حوالی میدان آزادی و جاده مخصوص را نیز پوشش می داد با هزینه 700 تومان کار خود را آغاز نماید که با وجود گذشت 5 ماه از آغاز سال این برنامه هنوز محقق نشده است.  

هوشنگ هموطن عضو شورایاری و هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان روز گذشته در پاسخ به چرایی عدم آغاز به کار خط جدید اتوبوس گفت: از روزی که مصوب شد این خط کار خود را آغاز کند قرار شد اتوبوس های موجود فعلی بین اکباتان و آپادانا تقسیم شوند تا هر کدام به صورت جداگانه کار جا به جایی مسافرین را به انجام برسانند. بر همین اساس از 15 دستگاه اتوبوس موجود در خط گردشی اکباتان- آپادانا- متروی صادقیه 12 دستگاه به اکباتان و 3 دستگاه به آپادانا تعلق گرفت. همچنین قرار شد محل استقرار و مبدأ اتوبوسها در هر دو شهرک تعریف شود. اما متأسفانه طی ماههای گذشته مخالف دست اندکاران اجرایی آپادانا با استقرار اتوبوس ها در داخل شهرک باعث شده که خط جدید اکباتان راه اندازی نشود.

هموطن در توضیح بیشتر این مطلب افزود: مخالفت آپادانایی ها با محل استقرار و همچنین تعیین مبدأ خط اتوبوس ها در داخل شهرکشان می باشد که البته ما هم بیکار ننشسته ایم و موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهیم کرد. به همین دلیل هم تا اول شهریور ماه به واحد اتوبوسرانی منطقه فرصت داده ایم تا مشکل را برطرف کند که در غیر اینصورت گزارش عدم آغاز به کار خط جدید را به اطلاع رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی خواهیم رساند.

صرف نظر از اینکه چرا آپادانایی ها از جداسازی خطوط اتوبوس ها استقبال نکرده اند، به نظر می رسد برای رفع این مشکل امکان نشست و تعامل میان هیئت های مدیره مرکزی هر دو شهرک امری محال به نظر نرسد. باید توجه داشت که اکباتان و آپادانا همسایگانی بسیار قدیمی هستند که اتفاقا هر دو شهرک دارای ساختاری هیئت مدیره ای هستند و همین قرابت ها می تواند در موارد خاص راهگشایی را صورت دهد. کما اینکه مدیران شهرداری ناحیه و حتی منطقه نیز می توانند برای حل این مشکل و تعاملات مدنظر پیشقدم شوند تا در نهایت وقت، انرژی و هزینه ساکنین قربانی برخی خواسته ها نشود.    

منتشر شده در چهارشنبه 27 مرداد 1395       کد خبر : 4676
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح