چرا روز محیط بان در اکباتان بازتابی نداشت؟

چرا روز محیط بان در اکباتان بازتابی نداشت؟

روز ولادت امام رضا (ضامن آهو ) در تقویم رسمی به عنوان روز محیط بان ثبت شده است.

این روز که با توجه به تلاشهای این قشر پر تلاش و همچنین ایجاد نگاه جدی تر به مسائل زیست محیطی تعریف شده است در شهرک اکباتان که یکی از مهمترین خواسته های مدیران محلی و مردم، نگاه جدی تر به مسائل محیط زیست تعریف می شود، هیچ بازتابی نداشته که البته جای تعجب بسیار دارد.  

نباید فراموش کرد که شهرک اکباتان با دو مولفه بسیار پر رنگ در ذهن همگان ثبت نشده است، نخست مجتمع های مسکونی مهندسی ساز و دوم فضای سبز ارزشمندی که در محوطه بلوکها بواسطه خون دلها و هزینه های بسیار ساکنین ماندگاری آنها صورت گرفته است، پس با این تفاسیر جا داشت که روز محیط بان در شهرک اکباتان مورد توجه قرار گیرد. البته درست که طبق تعریف لغوی محیط ‌بان به کسی اطلاق می شود که به حفاظت و کنترلِ عرصه‌های طبیعی و حیات وحش می‌پردازد اما بی شک ساکنین اکباتان در عمل خود محیط بانان محل زندگی خود هستند که تخریب محیط زیست را بر نمی تابند.

با یک نگاه جدی تر به شهرک اکباتان و با توجه به وجود نهادهای محلی همچون هیئت مدیره مرکزی و شورایاری و همینطور تشکل های مردمی همچون حامیان محیط زیست گرامیداشتی ساده حتی در حد یک نامه نگاری توقع چندانی به حساب نمی آید اما در عوض کانون توجهات را به سمت مسائل زیست محیطی شهر تهران که این بخش از جنبه هایش فشارهای بسیاری را تجربه می کند، افزایش خواهد داد.

ای کاش تشکل های مردمی در بهانه های اینچنینی که تقویم بر سر راه ما قرار میدهد، فرهنگ سازی و تحرک بیشتر را در دستور کار قرار دهند تا روزگاری فرهنگ محیط زیست سالم در تمام ارکان زندگی ما برقرار شود و مجبور نباشیم برای حفظ و حراست از بدیهی ترین مسائل، هزینه های گزاف پرداخت کنیم. 

منتشر شده در چهارشنبه 27 مرداد 1395       کد خبر : 4678
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح