برنامه برگزاری یک هفته «جنگ شاد» در اکباتان

برنامه برگزاری یک هفته «جنگ شاد» در اکباتان

بخش فرهنگی اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 در تدارک برگزاری برنامه های ترکیبی پر مخاطب در محله اکباتان، بیمه و آپادانا می باشد.

از اواسط تابستان امسال موضوع برگزاری « داستان تابستان» که در واقع نمایشگاه فرهنگی شهرداری نواحی در محلات به حساب می آید مطرح و در مواردی حتی به اجرا هم رسید که متأسفانه نتایج قابل قبولی را به همراه نداشت. اما عدم کسب نتایج دلخواه در این زمینه اگر در ظاهر شکست محسوب می شد اما در عمل عیار فکری دست اندرکاران فرهنگی شهرداری ناحیه 6 را مشخص ساخت چون برخلاف عملکرد همکاران سابق در بخش فرهنگی، طرح مجدد بازخوانی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

طبق اطلاعات بدست آمده مهناز سعد آبادی مسوول فرهنگی اداره اجتماعی ناحیه طرح «داستان تابستان» را با کمک مشاوران بازبینی مجدد کرده و این بار قرار است این نمایشگاه در مکانی جدید میزبانی و البته به شکلی تازه و با قابلیت جذب مخاطب بیشتر برگزار شود.

بر مبنای طرح جدید این بار فضای روبروی مسجد بعثت واقع در فاز 1 به عنوان مکان نمایشگاه در نظر گرفته شده و نکته مهم این است که در کنار فضای نمایشگاهی هماهنگی های لازم برای ایجاد یک استیج (صحنه) و اجرای برنامه های متنوع و جذاب برای مردم و مخاطبان در نظر گرفته شده است تا بهره برداری فرهنگی از این طرح در حد نهایت قابل توجهی قرار گیرد و البته پر واضح است که در شکل جدید مجریان موفق به به پیاده سازی یک الگوی موفق، شاد و جذاب خواهند شد.  

طرح جدید نمایشگاه داستان تابستان قرار است به مدت یک هفته یا اندکی کمتر در شهرک اکباتان برگزار شود و البته قبل یا بعد از آن در آپادانا و بیمه نیز این برنامه به اجرا درخواهد آمد.

اما اجرای مجدد «داستان تابستان» از یک زاویه دیگر نیز قابل ارزیابی است و آن تغییر نگرش ها در شهرداری ناحیه 6 است. به نظر می رسد با حضور چند ماهه محمد اسدالهی شهردار جدید ناحیه 6 رفتار متفاوت از ارکان زیر مجموعه وی که مشی همراهی بیشتر با مردم را مد نظر دارد، کاملا قابل لمس است.

تا پیش از این باز تعریف یک برنامه فرهنگی اجرا شده امری تقریبا محال بود چون در زمان شهرداران سابق کارکنان اداره فرهنگی اجتماعی تنها به برگزاری برنامه ها فارغ از کیفیت لازم فکر می کردند و در نهایت نیز چند عکس برای تهیه گزارش های صوری و ارسال به مقام بالادستی به اندازه لازم کفایت می کرد. اما حالا ماجرا به شکل دیگری است.

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که «داستان تابستان» در عمل چه خلاقیت های تازه ای را می تواند در اجرای یک برنامه فرهنگی به نمایش بگذارد.  

منتشر شده در شنبه 30 مرداد 1395       کد خبر : 4690
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح