کنسرت، فضایی است برای تخلیه انرژی های منفی جامعه

کنسرت، فضایی است برای تخلیه انرژی های منفی جامعه

دکتر امان الله قرائی مقدم،جامعه شناس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:در حوزه سیاسی، شادی مردم جامعه نشانه ارتباط خوب مردم با حکومت است. نشانه‌ای که می‌گوید حکومتداران در تنظیم روابط خود با مردم موفق بوده‌اند و توانسته‌اند جامعه‌ای آرام و رو به توسعه را هدایت کنند.

در حوزه اجتماعي، شادي و نشاط يكي از اصلي‌ترين فاكتورهاي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي است. بحران‌هايي مثل طلاق، اعتياد، افسردگي و... در جوامعي كه شادي ندارد، مردمش اميد به زندگي پاييني دارند و محدوديت و فشار روبه افزايش است، بيشتر است.

جامعه‌اي كه جايي براي تخليه انرژي ندارد، در معرض آسيب‌ها و بحران‌هاي فراوان است و سالن كنسرت يكي از بهترين مكان‌هاي فرهنگي براي تخليه انرژي است. در كنار تمام اين تاثيرات، وقتي مردم شاد باشند به زندگي بيشتر فكر مي‌كنند، فعال‌تر مي‌شوند و در جهت توسعه جامعه قدم برمي‌دارند.

وقتي ما جامعه را از اتفاقي هنري كه تمام قواعد، ضوابط و چارچوب‌هاي قانوني، فرهنگي و شرعي ما را رعايت مي‌كند دور مي‌كنيم، چنين محدوديتي، به مرور تاثير معكوس مي‌گذارد و باعث مي‌شود همه آنچه امروز بهانه‌اش را مي‌گيريم و بابت آن كنسرت را مجاز نمي‌دانيم، در آينده نزديك به شكل بحران در متن جامعه رخ دهد.

این یادداشت امروز در حالی منتشر شده است که طبق اعلام خبر آنلاین، گروه پلاریس یا ستاره قطبی، سوم و چهارم شهریور ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت و به صورت اختصاصی برای بانوان به اجرای برنامه خواهد پرداخت. این گروه موسیقی پاپ 21 و 22 مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران اجرا داشت و توانست تمام بلیت‌های خود را در سه سانس به فروش برساند. از موسیقی فولک ایران تا اجرای قطعات برتر جهان توسط خوانندگان این گروه خوانده می شود. مهشید مولایی خواننده زبان هندی ، شقایق طهماسبی خواننده  زبان فارسی ، پریسا دلفانی  خواننده  فارسی و آذزی ، کیانا کرمانیان  خواننده انگلیسی و فرانسه ، ماری روت باتوآ خواننده  انگلیسی و فرانسه، 5 خواننده این گروه هستند.

منتشر شده در يكشنبه 31 مرداد 1395       کد خبر : 4701
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح