امناء اکباتان فعلا بازی داده نمی شوند!؟

امناء اکباتان فعلا بازی داده نمی شوند!؟

امناء شهرک اکباتان که ترکیبی از منتخبان محلی مردم ( شوریارای) و نمایندگان دستگاههای اجتماعی همچون شهرداری، بسیج، مدارس و ... هستند فعلا به بازی گرفته نمی شوند.

پیش از انتخاب دبیر جدید شورایاری شهرک اکباتان پیش بینی می شد که با توجه به اکثریت طرفداران دبیر جدید در گروه شورایاران، توجهات بیشتر به این گروه هدایت شود و امناء اکباتان که اتفاقا به دلیل وجود نمایندگان دستگاههای فرهنگی و اجتماعی از قدرت اجرایی مناسبی برخوردار هستند به حاشیه رانده شوند.

در این زمینه هفته ابتدای هفته جاری جلسه شورایاری شهرک اکباتان برگزار شده و این در حالی است که هنوز خبری در مورد زمان جلسه امناء اکباتان منتشر نشده است. پیش از این جلسات شورایاری و امناء شهرک اکباتان در یک روز و از پی همدیگر برگزار می شدند که در وقت اعضاء حاضر در هر دو گروه صرفه جویی لازم صورت گیرد اما حالا شکل مسئله کلا عوض شده و هیچ نشانه و اظهار نظری از دبیر جدید در خصوص جلسات امناء به چشم و گوش نمی رسد.

اما حرکت دیگری که حداقل در ظاهر نشان از اهمیت گروه شورایاران به نسبت افراد امناء در نظر برخی تعبیرمی شود، راه اندازی کانال تلگرامی تحت عنوان «کانال رسمی شورایاری شهرک اکباتان» است که این مورد نیز خود بر حجم معادلات می افزاید. چون شورایاران ضمن داشتن شخصیت مستقل حقوقی در نهایت در گروه امناء اکباتان و در کنار نمایندگان دستگاههای اجرایی قدرت اجرای منویات و مصوبات حقیقی خود را پیدا می کنند و قطعا بدون همکاری نمایندگان نهادهایی تأثیرگذاری همچون شهرداری، بسیج، امامان جماعت و هیئت های مذهبی کاری به آن صورت نمی توانند پیش ببرند.

البته با گشت و کاری در داخل این کانال تلگرامی مطالب و محتویاتی نیز در خصوص امناء شهرک اکباتان مشاهده می شود اما نفس اینکه به رغم وجود اطلاعاتی در خصوص مقوله امناء عنوان این کانال «شورایاری» نام گرفته بی شک نشانی از ارجحیت و برتری یک کفه ترازو در ذهن گردانندگان آن می باشد. گفتنی است هنوز بصورت شفاف مشخص نشده است که راه اندازی این کانال یه حرکت خودجوش از سوی عده ای جوان جویای نام که عمدتا از نزدیکان شورایاران اکباتانی می باشند، به حساب می آید یا مورد حمایت رسمی شورایاران و بویژه دبیر شورایاری و مسوول اطلاع رسانی این گروه نیز قرار دارد؟  

برای توضیح بیشتر این مورد رجوع به رفتارهای مشابه خالی از لطف نیست. در محله های همسایه شهرک اکباتان یعنی کوی بیمه نیز این کانال که اتفاقا محتوای مشابه برای آن در نظر گرفته شده توسط مصوبات امناء این محله موجودیت پیدا کرده و قرار است زیر نظر مدیر محله فعالیت خود را آغاز کند و این در حالی است که مدیر محله شهرک اکباتان یعنی علی قربانی اطلاع چندانی از فعالیت این کانال تلگرامی جدید التاسیس ندارد.

توضیح: امناء محلات مجموعه ای هستند شامل 7 عضو شورایاری که از طرف مردم انتخاب می شوند و 6 نماینده از طرف نهادهای اجتماعی محلی همچون شهرداری، مدارس، مساجد، بسیج و ... که برنامه های فرهنگی و اجتماعی در محدوده محلات را پیگیری می کنند.

منتشر شده در چهارشنبه 3 شهريور 1395       کد خبر : 4726
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح