مشهدی ها به جای اکباتانی ها طعم صارم را می چشند

مشهدی ها به جای اکباتانی ها طعم صارم را می چشند

طبق اطلاعات بدست آمده طرح گسترش بیمارستان صارم در اکباتان متوقف شده است و شهر مشهد میزبان بعدی بیمارستان صارم خواهد بود.

در این طرح قرار بود فاز 2 بیمارستان صارم در قالب یک مجموعه درمانی جامع الشرایط تیپ 1 برای کلیه حوادث طبیعی و انسانی به بهره برداری برسد اما نامه نگاری های صورت گرفته توسط تعدادی از شورایاران اکباتانی و همفکرانشان و ایراد اتهاماتی همچون آلوده سازی چاههای آب بلوکهای همسایه توسط پساب فاضلاب بیمارستان، خطرات زباله های بیمارستانی و ... مدیران بیمارستان صارم را از اجرای فاز دوم بیمارستان در اکباتان منصرف و شهر مشهد را که به نوعی زادگاه دکتر ابوطالب صارمی موسس صارم محسوب می شود، جایگزین کرده اند.

گفتنی است تمام اتهامات مطرح شده توسط شورایاران اکباتانی در نامه ای مکتوب به وزارت بهداشت و درمان ارائه گردیده و البته توسط همین وزارتخانه نیز پاسخ مکتوب دریافت شده که در این پاسخ کلیه اتهامات رد شده است. اما نکته جالب اینکه بر عکس نامه ابتدایی که قرار بود در آن امضاء جمع آوری شود و به همین منظور در اختیار همگان قرار می گرفت، فعلا پاسخ نامه در اختیار دوستان شورایار باقی مانده و آن را در اختیار کسی قرار نمی دهند تا دقیقا مشخص شود که وزارت بهداشت و درمان چه پاسخی ارائه کرده است.   

قدر مسلم امری که حالا مسلم است گسترش بیمارستان صارم در جایی غیر از شهرک اکباتان می باشد و در این خصوص قطعا هیئت مدیره مرکزی اکباتان و شورای مدیران عامل بلوکها بهتر می توانند نظر بدهند که از رفتن صارم مردم اکباتان متضرر می شوند یا منتفع؟

امروز همگان باید توجه کنند که آینده از آن فرزندان ماست و اینکه در حال حاضر ما با یک پدیده یا فرآیند مخالف هستیم دلیل موجهی برای جلوگیری از وقوع آن نمی باشد. طبق اعلام آگاهان امور، در طرح اولیه نقشه های شهرک اکباتان نیز یک بیمارستان برای این محدوده در نظر گرفته شده است اما اینکه امروز عده ای با آن مخالف هستند و حضور آن را برنمی تابند مسئله دیگری است.

نکته دیگر در خصوص ساخت بیمارستان در شهرک اکباتان این است که ساختمان 5 طبقه بیمارستانی که توسط انجمن آلزایمر تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد نیز در حال اتمام است و قطعا این مجموعه نیز به افزایش سرانه درمان ساکنین اکباتان کمک خواهد کرد. امید است که سر راه دوستان انجمن آلزایمر این دست سنگ اندازی ها صورت نگیرد.    

منتشر شده در يكشنبه 7 شهريور 1395       کد خبر : 4740
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح