دفاع از قانونمندی در معارفه دبیر جدید شورایاری اکباتان

دفاع از قانونمندی در معارفه دبیر جدید شورایاری اکباتان

شبه گذشته (یکشنبه) مراسم معارفه دبیر جدید شورایاری شهرک اکباتان برگزار شد و البته نکات حاشیه ای و مهم در این مراسم کم نبودند.

مکان جلسه عوض شد، مدیران شهرداری نیامدند

اولین موردی که حتی پیش از شروع جلسه باعث شد به حواشی دامن زده شود تغییر مکان جلسه تودیع و معارفه دبیران شورایاری شهرک اکباتان بود. از روزهای گذشته سالن کنفرانس شهرداری ناحیه 6 برای برگزاری این نشست هماهنگ شده بود و در حالیکه حتی تعدادی از مدعوین در این مکان حضور پیدا کرده بودند ربابه طایفه تبریزی در مقام دبیر جدید شورایاری از عدم حضور نمایندگان ستاد شورایاری ها در شهرداری ناحیه خبر داد و به این ترتیب حاضرین در اتاق کوچک امناء اکباتان واقع در سرای محله گردهم آمدند.

این جا به جایی باعث شد تا سید یوسف درود رئیس اداره اجتماعی ناحیه 6 که به نمایندگی از اسدالهی (شهردار ناحیه) تصمیم به شرکت در جلسه داشت، قید حضور را بزند تا عملا در مراسم معارفه دبیر به غیر از نماینده شهرداری در امناء اکباتان، هیچ مقام رسمی از شهرداری ناحیه 6 حضور نداشته باشد که خود این مسئله با توجه به اینکه مهمترین رکن پیش برنده مصوبه های شورایاری شهرداری ناحیه است، جای سوالهای بسیاری را بوجود می آورد.  

گفت و گوی «پینگ پونگی» هموطن با نماینده ستاد

پس از شروع با تأخیر جلسه معارفه که با حضور جمال کاتبیان و مرتضی باطنی به نمایندگی از ستاد هماهنگی شورایاری ها آغازشده بود هوشنگ هموطن دبیر سابق شورایاری بلافاصله سر اصل مطلب رفت و در یک گفت و گوی «رفت و برگشتی» انتفادات تند خود را نسبت به عملکرد ستاد شورایارن در خصوص اجرای آیین نامه انضباطی در خصوص غیبت برخی شورایاران اعلام کرد و البته انتقادات وی از جانب «باطنی» هم بی پاسخ هم نماند.  

امناء اکباتان پا «پس» نگذاشتند

پس از صحبت های هموطن با نماینده ستاد دکتر امیر قاسمی دبیر دبیران شورایاری منطقه 5 نیز به جمع جلسه اضافه شد و البته تا پایان جلسه تمام تلاش خود را برای میانجی گری و و خاتمه مسالمت آمیز مسائل به کار گرفت. پس از حضور قاسمی 4 عضو امناء اکباتان یعنی غلامرضا سرآبادانی، سید باقر قائم مقامی، حجت الاسلام والمسلمین کافتری و پرویز ایزدی صحبت های قابل توجهی را طرح و از حاکمیت قانون، جایگاه امناء اکباتان و همچنین عملکرد هوشنگ هموطن دفاع جانانه ای را به انجام رساندند تا ثابت شود نمی خواهند نقش تشریفاتی داشته باشند. در این بین سکوت مهرداد خوانساری نماینده انجمن های مردم نهاد بسیار پرسش برانگیز بود.   

شما خبرنگار بی طرفی نیستید

دکتر حسین ایمانی که شاید بخش عمده ای از اختلاف نظرها طی ماههای گذشته به دلیل غیبت های وی صورت گرفته است شب گذشته بالاخره در مقام دفاع از خود برآمد و مدعی شد نه تنها هیچ رابطه نزدیکی با اعضای ستاد دارا نمی باشد بلکه از جهت سیاسی هم با بسیاری از اعضای ستاد شورایاران اختلاف مواضع دارد. ایمانی همچنین خاطر نشان ساخت غیبتهای منظور شده برمبنای درستی لحاظ نشده اند.   

وی در بخشی از گفته های خود خبرنگار سایت خبری اکباتان را هم بی نصیب نگذاشت و با صراحت گفت: «آقای خبرنگار شما خبرنگار بی طرفی نیستید». وی البته در پایان جلسه ضمن تأیید و تشکر از عملکرد سایت خبری اکباتان خواستار نزدیکی بیشتر نظرات اعضای امناء و شورایاری شهرک اکباتان و تلاش سایت خبری اکباتان در این زمینه شد.  

هموطن و قائم مقامی حلال نکردند

در پایان جلسه دکتر قاسمی صورتجلسه پایان جلسه معارفه را نگارش نمود که البته هوشنگ هموطن و سید باقر قائم مقامی نه تنها صورتجلسه را امضاء نکردند بلکه هر دو عدم حلالیت خود را از مهندس جمال کاتبیان رئیس پهنه غرب ستاد شورایاران اعلام نمودند. این دو مدعی بودند که اظهار نظرهایی از جانب فرد مذکور در خصوص آنها صورت گرفته است.

راه سخت دبیر جدید

محتوای جلسه دیشب نشان داد ربابه طایفه تبریزی در طول یکسال آینده راه سختی را در پیش رو دارد. امناء اکباتان شب گذشته حضور خود را به شکل محکمی تثبیت کردند و این مسئله بیانگر یک مسئله مهم است و آن اینکه بدون تعامل کارها پیش نمی رود.

تبریزی طی ماههای گذشته از ریاست هیئت مدیره بلوک A2 نیز استعفا داده است و احتمالا برای موفقیت در عرصه جدید تمام تلاش خود را به کار خواهد بست. رنگ رخساره ربابه تبریزی در جلسه دیشب نشان از این داشت که وی به خوبی اهمیت موضوع را درک کرده است و بی شک در جهت موفقیت گام برخواهد داشت، حال چه پیش خواهد آمد قطعا زمان مشخص می کند.   

منتشر شده در دوشنبه 15 شهريور 1395       کد خبر : 4798
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح