رغبت به ازدواج در تمام دنیا رو به کاهش است

رغبت به ازدواج در تمام دنیا رو به کاهش است

معاون امورزنان و خانواده رياست جمهوري کاهش رغبت جوانان به ازدواج را يک پديده جهاني دانست که بي ارتباط با پيشرفت تکنولوژي نيست.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، شهيندخت مولاوردي در اينستاگرام خود نوشت:

«کاهش رغبت جوانان به ازدواج مسئله يک پديده جهاني است و بنظر مي رسد تغييرات سريع تکنولوژي اطلاعات و ارتباطات در اين قضيه موثر است.

اقتصاد و وضعيت معيشت را نيز نبايد ناديده گرفت. يکي از بندهاي سياست هاي کلي ابلاغي رهبرانقلاب مبني بر ايجاد نهضت فراگير ملي براي ازدواج آسان به ترويج و تشويق جوانان به ازدواج مي پردازد و با توجه به آنکه اين سياست هاي کلي به روساي قواي سه گانه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ شده،لذا اجراي آن تنها به دولت باز نمي گردد.

درمورد بندهاي مربوط به دولت طبق روال موجود سياستهاي کلي از جمله سياست هاي جمعيتي تقسيم کار ملي صورت مي گيرد و دستگاه هاي اصلي، همکار و معين مشخص شده و اگر نياز به ارائه لايحه يا بخشنامه و دستورالعمل باشد، بايد اقدام شود.

در برخي رويه هاي قضايي به منظور تحکيم خانواده نيازمند تجديد نظر هستيم، رسانه ملي در خصوص کاهش تجمل گرايي در خانواده ها نقش مهمي دارد.

امروز نرخ ازدواج رو به کاهش است. علت يا مشکل مالي است يا شانه خالي کردن از تعهداتي است که ازدواج بر دوش جوانان بار مي کند و در اشکال نامتعارف زندگي مشترک باز مي بينيم زنان و دختران بيشترين آسيب را مي بينند.

نقش نهادهاي فرهنگ ساز خاصه صدا و سيما و آموزش و پرورش در ترويج ازدواج آسان پررنگ است. هم اينک چنين فرهنگي را نمي بينيم؛ گاه سريال يا آگهي هايي را شاهد هستيم که براي نمايش جلوه هاي ويژه شروع يک زندگي را در آپارتمان و با وسايل و امکانات آنچناني نشان داده و نگاه جوانان را به ازدواج تغيير مي دهد.

نبايد به ارزش هاي مرفه گرايانه دامن زد و از طرف ديگر جوانان امروزي نيز انتظار دارند آنچه مي خواهند براحتي در اختيارشان قرار گيرد و امروز در فرهنگ سازي نيز به همگرايي بين نهادهاي فرهنگي کشور نياز داريم و اين مهم به تنهايي کار صداوسيما نيست».

منتشر شده در سه شنبه 16 شهريور 1395       کد خبر : 4815
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح