نقشه های یک دوهزارم برای تعیین فضای سبز بلوکها

نقشه های یک دوهزارم برای تعیین فضای سبز بلوکها

به زودی طرحی در شهرک اکباتان اجرا خواهد شد که بر مبنای آن متراژ دقیق فضای سبز بلوکها مشخص خواهد شد.

هوشنگ هموطن عضو شورایاری و هیئت مدیره مرکزی شهرک اکباتان با بیان این مطلب افزود: یکی از طرح هایی که قرار است در شهرک اکباتان به انجام برسد، مشخص شدن مقدار دقیق آب لازم برای آبیاری فضای سبز اکباتان در کلیه بلوکها است. بر همین اساس هماهنگی لازم با نمایندگان شرکت  مشاور در این خصوص به انجام رسیده و همچنین نقشه های یک دوهزارم اکباتان از سازمان نقشه برداری گرفته شده که از روی آنها مقدار دقیق فضای سبز هر بلوک مشخص خواهد شد و پس از جمع بندی نهایی اطلاعات بدست آمده، می توان فهمید که طی سالهای آینده که مشکل کم آبی قطعا نمود بیشتری خواهد داشت، میزان آب مصرفی برای فضای سبز شهرک به چه اندازه باید تعیین شود؟

هموطن در ادامه اذعان کرد: این برای نخستین بار است که در اکباتان متراژ دقیق فضای سبز بلوکها و همچنین میزان آب مصرفی آنها بررسی خواهد شد و بزرگترین مزیت این کار تعیین میزان برداشت از چاههای آب بلوکها است که طی سالهای گذشته با حجم برداشت بیشتری مواجه شده اند. همچنین قرار است شرکت مشاور پس از بدست آوردن اطلاعات لازم طرحی در خصوص مدل آبیاری بهینه فضای سبز اکباتان ارائه کند که بی شک این کار یکی از مهمترین کارهایی است که می توان برای پایداری سر سبزی شهرک اکباتان به انجام رساند.

عضو هیئت مدیره مرکزی اکباتان در پایان گفت: در این طرح شهرداری و سازمان آب مشارکت می کنند و هزینه های اجرای آن را نیز تا این لحظه شهرداری تقبل کرده است.     

منتشر شده در چهارشنبه 17 شهريور 1395       کد خبر : 4821
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح