تصویب همایش پیاده روی خانوادگی در سطح ناحیه 6

تصویب همایش پیاده روی خانوادگی در سطح ناحیه 6

عصر روز گذشته (چهارشنبه) مسجد امام خمینی (ره) در حالی میزبان سلسله جلسات منظم قرارگاه فرهنگی ناحیه 6 بود که برای نخستین بار پیش از برگزاری جلسه، طرح ها در کارگروه «ورزش» قرارگاه مورد بررسی قرار گرفته بودند و چکیده آن برای تصمیم گیری نهایی به حاضرین جلسه ارائه شد.

قائم مقامی پاسخ منتقدین را داد

جلسه در حالی آغاز شد که سید یوسف رئیس اداره اجتماعی شهرداری ناحیه 6 تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید را به انجام رساند و پس از آن سید باقر قائم مقامی رشته کلام را در دست گرفت. وی در صحبتهای ابتدایی خود که بیشتر با هدف در جریان قرار دادن حجت الاسلام و المسلمین شادلو امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) از روند اقدامات صورت گرفته، انجام داد گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی شهدای مدافع حرم با چند هدف صورت پذیرفت که نخست احساس نیاز به ایجاد ستاد اقامه نماز و احیاء امر به معروف و نهی از منکر غیر مستقیم با توجه به مختصات جغرافیایی و فرهنگی اکباتان، آپادانا و بیمه است که «همانا کار فرهنگی دعوت غیر مستقیم به معروف و نهی غیر مستقیم از منکر است».

وی همچنین در پاسخ به منتقدانی که معتقدند خروجی جلسات قرارگاه فرهنگی تاکنون چه بوده نیز گفت: به دلیل کار ریشه ای و ساختاری که شروع شده و همچنین به دلیل دیر بازده بودن کارهای فرهنگی در محلاتی با مختصات شهرک اکباتان و از همه مهمتر فعال بودن هر یک از ارکان بصورت جداگانه، هیچ عجله ای برای رسیدن سریع به نتیجه نداریم و فعلا مشغول زیر سازی هستیم. نفس تشکیل جلسات در مساجد بصورت دوره ای، زانو زدن در محضر علماء، گردهم آیی اعضاء و بیان گزارش ها و تبادل نظر نشان از اعتمادی است که پس از چندین سال نفرات حاضر با تشریف فرمایی منظم خود به نمایش می گذارند و بدون تردید بزرگترین دستاورد و موفقیت قرارگاه است.  

قائم مقامی در خاتمه نیز نکته بارز قرارگاه فرهنگی را ایجاد هماهنگی و همفکری با هیئت مدیره مرکزی، شورایاران، مدیران محلات، کلانتری و سایر ارکان ناحیه 6 و بالاخص رسانه برشمرد.  

پس از صحبت های مجری جلسه حجت الاسلام و المسلمین شادلو نیز در سخنانی نفس تشکیل چنین مجموعه ای را با اهداف ذکر شده تبریک گفت و آمادگی کامل مسجد امام خمینی (ره) را برای همکاری با این قرارگاه ابراز نمود. ایشان همچنین پیشنهاد برگزاری نماز هماهنگ را در روز عید غدیر مطرح نمودند که با موافقت اکثریت اعضای حاضر در جلسه تصویب شد.

بانک اطلاعات اماکن ورزشی ناحیه تهیه می شود

یکی از مواردی که در بیشتر جلسات فرهنگی و اجتماعی به تصویب می رسد تهیه بانک اطلاعاتی از افراد و نفراتی است که در یک حوزه خاص فعالیت می کنند اما این بار تهیه بانک اطلاعاتی از اماکن ورزشی در دستور کار کمیته ورزش قرارگاه قرار گرفت تا با برنامه ریزی و فعال سازی بیشتر آنها ورزشکاران، پیشکسوتان و علاقمندان مباحث ورزشی جذب شوند.  

اهمیت این مصوبه در این است که در نگاه نخست بسیاری معتقدند که اماکن ورزشی قابل توجهی در سطح ناحیه 6 وجود ندارد اما واقعیت این است که با توجه به پراکندگی امکانات موجود و همینطور عدم توجه کافی از سوی فعالین، سخت افزارهای ورزشی آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته اند که حالا این مصوبه تا حدودی می تواند خلاء موجود را پوشش دهد.   

همایش پیاده روی خانوادگی در سطح ناحیه

یکی از دیگر از مهمترین مواردی که روز گذشته مطرح شد برگزاری «همایش پیاده روی خانوادگی» بود که این با نظر اکثریت کامل حاضرین به تصویب رسید.

در این همایش از ساکنین شهرک اکباتان، آپادانا، بیمه و فکوری دعوت می شود تا در مسیرهای مشخص پیاده روی کنند و در نهایت به مزار شهید گمنام در باشگاه پاس تجمع کنند.

برنامه پیاده روی خانوادگی با نام شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است و جوائز مالی ارزنده ای در قالب کارت هدیه برنامه ریزی شده که طی قرعه کشی به حاضرین پرداخت خواهد شد. نکته جالب همایش پیاده روی جذب اسپانسر مالی در کمترین زمان ممکن بود چون در زمان بحث در خصوص چگونگی اجرای آن، یکی از کسبه شهرک اکباتان حمایت مالی چند میلیونی خود را از برگزاری این حرکت اعلام نمود که این امر به اطلاع حاضرین جلسه نیز رسید و به عبارتی در کمترین زمان ممکن حامی مالی جذب شد که خود همین مسئله نشان دهنده پتانسیل موجود در جلسات قرارگاه فرهنگی ناحیه 6 است.   

هماهنگی دفتر امام جمعه کن برای همکاری با 300 مبلغ مذهبی

اما بخش پایانی جلسه به صحبت های حجت الاسلام و المسلمین اصفهانی اختصاص داشت که به عنوان نماینده امام جمعه کن در جلسات حاضر می شوند. ایشان از تدارکات صورت گرفته توسط دفتر امام جمعه کن برای برگزاری هر چه باشکوهتر ماه محرم سخن گفت و همچنین در مهمترین فراز از صحبت های خود به هماهنگی های صورت گرفته برای بکارگیری 300 مبلغ مذهبی در هیئت ها، حسینیه ها و تجمعات مذهبی غرب تهران اشاره کرد که با این حساب امسال اکثریت دسته جات عزاداری محرم در غرب تهران می توانند از روحانیون توانمند در بیان ماهیت حادثه عظیم کربلا بهره مند شوند.    

------------------------------------------------------------

جلسات قرارگاه فرهنگی ناحیه 6 رفته رفته در حال نزدیک شدن به یک قوام و ثبات ساختاری است. طی دو هفته آینده قرار است جلسه کارگروه فرهنگ و هنر این مجموعه نیز همانند کارگروه ورزش که طی مدت مشابه گذشته فعال شده، برگزار شود تا در نشست آتی مصوبات فرهنگی و هنری مورد بررسی قرار گیرند.  

منتشر شده در پنجشنبه 18 شهريور 1395       کد خبر : 4829
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح