حرکت مثبت پروژه جذب تماشاگر در آمفی تئاتر اکباتان

حرکت مثبت پروژه جذب تماشاگر در آمفی تئاتر اکباتان

آمارها نشان از روند رو به رشد جذب تماشاگر برای تنها محصول فرهنگی آمفی تئاتر سرای محله اکباتان که بصورت دائمی و هر شب اجرا می شود حکایت دارد.  

از ابتدای سال 94 تا اواخر بهار 95 یعنی چیزی نزدیک به 15 ماه سرای محله شهرک اکباتان تجربه همکاری با دو پیمانکار کم تجربه در امر اجرای کمدی های شبانه را در سالن آمفی تئاتر خود  از سر گذارند که نتیجه این همکاری ها ریزش شدید مخاطب، بی اعتباری تنها سالن تئاتر اکباتان در ذهن تماشاگران و از همه مهمتر ضررهای مالی تأثیر گذاری بود که به دلیل نیمه کاره ماندن تعهدات مالی پیمانکاران بر پیکره سرای محله اکباتان وارد ساخت.

اما از تیرماه امسال مدیریت سرای محله اکباتان تصمیم گرفت تا آزمون و خطا را کنار نهاده و با فردی باتجربه که پیش از این نیز عملکرد خود را به اثبات رسانده است باب همکاری را باز کند. در نگاه نخست بعد مالی همکاری با فرد جدید به نسبت نفرات سابق مبلغ کمتری را شامل می شد اما واقعیت «خیال راحت» طرف قرارداد پیمانکار یعنی مدیریت سرای محله شهرک اکباتان است که می داند رقم های نوشته شده در قراداد احساسی به روی کاغذ نیامده اند که بعد از 3 ماه مجری از انجام تعهدات به بهانه های گوناگون شانه خالی کند!

در کنار مسائل مالی یکی از مهمترین اهداف سرای محله اکباتان در خصوص برنامه کمدی شبانه جذب تماشاچی و آشنایی بیشتر مخاطبین بالقوه اکباتانی با سرای محله بوده که طبق آمارهای میدانی بدست آمده این هدف تا حدود قابل توجهی محقق شده است.  

بر همین اساس طی 60 اجرا که از اواخر مرداد تا اواخر شهریور به روی صحنه رفته است چیزی بیش از 3500 فقره بلیط فروخته شده است که این مسئله با توجه به هزینه 15 هزار تومانی هر قطعه بلیط، یکی از بیلان های مثبت سرای محله اکباتان در 6 ماهه نخست امسال به حساب می آید.  

در طی تقریبا دو ماه خریداران بلیط تماشاگر 60 اجرا بوده اند که این نشان می دهد نمایش کمدی «زن ایرونی تکه» قابلیت این را داشته است که بطور میانگین هر شب یک اجرا را به روی صحنه ببرد. فراموش نکنیم که طبق یک رسم قدیمی روزهای شنبه سالن های تئاتر تعطیل هستند و در این دو ماه شب های وفات ائمه اطهار هم بوده اند که تئاتر اجرا نشده است. پس این مسئله نشان می دهد در برخی شبها بیش از یک اجرا به روی صحنه رفته که این امر نشانگر استقبال مخاطبین می باشد.

همچنین در طول اجراهای صورت گرفته نمایش مذکور با هیچ مورد ممیزی که قطع روند اجرا از سوی نهادهای هنری را به همراه داشته باشد مواجه نشده است. فراموش نکنیم در زمان یکی از پیمانکاران سابق پس از چند اجرای صورت گرفته، هر شب یک نفر بازرس از طرف یکی از زیر مجموعه های وزارت ارشاد در بین تماشاچیان حضور پیدا می کرد و به نوعی کار هر شب تحت مراقبت بود که این مسئله قطعا برای اعتبار سرای محله اکباتان نیز جالب نبود. خوشبختانه این اتفاق بد در ماههای اخیر به رغم حضورهای غیر محسوس عوامل نظارتی تاکنون رخ نداده است.  

به هر صورت طبق تقویم قرار است اجرای نمایش کمدی تا دهم مهرماه و پیش از آغاز ماههای محرم وصفر در جریان باشد و بی شک پس از آن می توان ارزیابی کاملتری نسبت به پروژه تئاتر سرای محله به انجام رساند اما نکته مهم ماجرا استفاده از افراد با تجربه در امور پیمانکاری اماکن سرای محله است. افرادی که شاید رقم های کمتری پیشنهاد بدهند اما قطعا چوب در میان چرخها فرو نمی برند!         

منتشر شده در شنبه 27 شهريور 1395       کد خبر : 4870
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح