مرغ سبز، مرغ بدون آنتی بیوتیک است

مرغ سبز، مرغ بدون آنتی بیوتیک است

عباس عباسی، مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در کشور مرغ و تخم مرغ ارگانیک تولید نمی‌شود، اظهارداشت: مرغ ارگانیک مرغی است که از هیچ نوع مواد شیمیایی در آب، خوراک و محیط پرورش آن استفاده نشود که فعلا ما چنین تولیدی در کشور نداریم.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور درباره تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در کشور نیز اظهارداشت: مرغ بدون آنتی بیوتیک به مرغی گفته می‌شود که در طول دوره پرورش آن از هیچ نوع آنتی بیوتیک مجاز و یا غیرمجازی استفاده نمی‌شود.

به گفته عباسی تولیدکنندگان مرغ گوشتی برای این نوع مرغ اصطلاح مرغ سبز را به کار می‌برند.

وی طول دوره پرورش مرغ را بین ۶ تا ۷ هفته (حداکثر ۴۲ روز) عنوان و اضافه کرد: ما در طول دوره پرورش مرغ‌های بدون مصرف آنتی بیوتیک، ۳ بار از آنها آزمایش گرفته و نمونه‌گیری انجام می‌دهیم که آخرین بار قبل از اعزام مرغ به کشتارگاه است.

عباسی افزود: اگر در آزمایش مشخص شود که مرغ از آنتی بیوتیک استفاده کرده از زنجیره تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک حذف خواهد شد و مرغ معمولی به شمار می‌آید؛ اگر هم آنتی بیوتیک مصرف نکرده باشد مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک به شمار می‌آید که اصطلاحا آن را مرغ سبز می‌نامند.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه قیمت مرغ سبز نسبت به مرغ‌های معمولی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد گران‌تر است، افزود: تولید این نوع مرغ در کشور مرتب درحال افزایش است و رشد قابل قبولی در استان‌ها دارد ضمن اینکه ما هم در زمینه تولید مرغ و هم تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک شاهد رشد در کشور هستیم.

منتشر شده در دوشنبه 29 شهريور 1395       کد خبر : 4896
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح