برای موشها خیار را سم زدیم نه گوشت

برای موشها خیار را سم زدیم نه گوشت

پس از بروز حاشیه هایی در خصوص مرگ گربه های شهرک اکباتان که حتی پای مسائل به ظاهر پیش پا افتاده اکباتان را به عرصه خبرگزاری های سراسری نیز باز کرد! زینب فائض رئیس کمیته فضای سبز هیئت مدیره مرکزی توضیحاتی را در خصوص برخی اتفاقات حوزه محیط زیست ارائه نمود.

البته وی پس از بروز برخی اعتراضات ساکنین در خصوص نسبت دادن غیر مستند مرگ گربه ها به عملکرد مدیریت اجرایی بلوک A3 توضیحات نسبتا کاملی را ارائه کرده بود اما بررسی کلی وضعیت فضای سبز شهرک اکباتان اهمیت گفته های فائض را فزونی می بخشد.       

برای موشها خیار را سم زدیم نه گوشت

فائض در ابتدای صحبتهایش در مورد ادعای برخی رسانه ها در مورد گوشت هایی که به مرگ موش آغشته شده بودند گفت: ما برای مبارزه با موشها اقدام به طعمه گذاری کردیم و در اینجا باید بگویم که دلیلی نداشت برای این کار از گوشت آلوده استفاده کنیم. در اینجا باید بگویم که ما به جای گوشت از «خیار سم زده» استفاده کردیم چون واقعا به دنبال مبارزه با موشها بودیم و نه چیز دیگر. البته من اطلاع کامل دارم که برخی افراد بعضا گوشت و یا سوسیس آلوده را در فضای باز قرار می دهند و حتی تاکنون بسیاری به من مراجعه کرده اند و فهرست سم های کاری را برای از بین بردن گربه ها و سگ ها خواسته اند اما هیچکدام از ما نمی توانیم باعث مرگ یک موجود زنده بشویم.      

سموم درختان را با قیمتی پایین تر از بازار تهیه کردیم

طی هفته های گذشته و در زمان اوج ازدیاد «سفید بالک ها» 7 بلوک را طی 5 روز سمپاشی کردیم که این بلوکها در فاز 1، A2، A3، A4، B3، B4 بودند و از فاز 2، بلوکهای 14 و 16 بودند. البته برخی بلوکها که نیاز بودند طی دو مرحله سمپاشی شدند.  

با سمپاشی های صورت گرفته 80 درصد سفید بالک های موجود در فضای سبز این بلوکها کنترل شدند و اگر در سالهای آینده بتوانیم بلوکهای بیشتری را در این قضیه همراه کنیم قطعا شاهد موفقیت های بیشتری در کنترل آفات اینچنینی خواهیم بود.   

در اینجا باید این نکته را هم متذکر شوم که با توجه به ارتباطاتی که داشتیم توانستیم مقدار سم مورد نیاز برای سمپاشی درختان را از یک کارخانه تولید کننده سموم با قیمتی پایین تر از آنچه در بازار موجود است تهیه کنیم که این مسئله صرفه جویی خوبی برای بودجه بلوکها به همراه داشت و قطعا برای سایر بلوکها نیز می تواند چنین تخفیفاتی وجود داشته باشد.   

بلوکهای فاز 2 باید بیشتر پیگیر باشند

در حال حاضر کنترل و نظارت بر فضای سبز در بلوکهای فاز 1 با جدیت خوبی پیگری می شود اما در بلوکهای فاز 2 مقداری جای کاری بیشتر وجود دارد. برای این منظور بهتر است بلوکهایی که هنوز برنامه جدی در خصوص مراقبت از فضای سبز خود تدوین نکرده اند هماهنگی های لازم را با دفتر هیئت مدیره مرکزی به انجام برسانند تا در برنامه ریزی های بلند مدت کمیته فضای سبز برای بلوکها قرار بگیرند. 

امیدواری به ارتباطات هیئت مدیره مرکزی   

خوشبختانه تاکنون رئیس هیئت مدیره مرکزی اکباتان حمایت خوبی از کمیته فضای سبز این مجموعه داشته و من بسیار امیدوارم که با توجه به ارتباطاتی که هیئت مدیره مرکزی دارد در آینده بتوانیم کارهای مفیدتری را برای کلیت فضای سبز شهرک اکباتان به انجام برسانیم. در این زمینه بلوکها که اتفاقا تمام هزینه های نگهداری فضای سبز را خودشان تقبل می کنند باید مشارکت بیشتری با کمیته فضای سبز داشته باشند تا با انسجام بیشتر بتوانیم مشکلات موجود در سر راه نگهداری و توسعه فضای سبز اکباتان را حل و فصل کنیم.     

منتشر شده در شنبه 3 مهر 1395       کد خبر : 4914
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح