امحاء شعار نویسی در ناحیه و لزوم بکارگیری هنرمندان

امحاء شعار نویسی در ناحیه و لزوم بکارگیری هنرمندان

واحد زیباسازی اداره خدمات شهری ناحیه 6 اقدام به امحاء شعارنویسی سطح ناحیه کرد که البته قسمت عمده این عملیات طبق عکسهای منتشره مختص شهرک اکباتان بوده است.

طبق اعلام پرتال خبری شهرداری ناحیه 6: به منظور نیل به اهداف اداره زیباسازی و زیباساختن نمای شهری واحد زیباسازی اداره خدمات شهری ناحیه اقدام به امحاء شعارنویسی سطح ناحیه کرد.

از بین بردن شعارهای تبلیغاتی و تصاویری که بعضا با موجودیت فرهنگ عمومی در تضاد است یکی از برنامه های کاری اداره زیبا سازی ناحیه 6 به شمار می رود که طبق گزارش های پرتال ناحیه  هر از چندگاهی به صورت یک فعالیت مرتب به انجام می رسد و اتفاقا آمادگی مواجهه با آن کاملا از پیش برنامه ریزی شده است.

البته در این باره به نظر می رسد علاوه بر محو کرد آثار غیر متعارف، بحث فرهنگ سازی هم می تواند مورد توجه قرار گیرد چون صرف پوشاندن یک دیوار با رنگ سفید تنها زمینه را برای بازگشت مجدد مفاهیم و مباحث سابق فراهم می سازد.

شاید در این خصوص بتوان از ظرفیت هنرمندان شهرک استفاده های ارزشمندی را به انجام رساند و با حضور پر رنگ این قشر از ساکنین اکباتان گامی تأثیر گذار در جهت ایجاد دیوار نوشته های فرهنگی برداشت. حرکتی که طبعا با مشارکت سرای محلات ناحیه 6 و استفاده از پتانسیل فرهنگی آنها، کار آنچنان دشواری نمی تواند باشد اما نکته مهم آن پیگیری اجرای طرح از جانب مدیران شهری ناحیه 6 می باشد.

امروزه زمان، زمان اجرای کمپین ها است و اکباتان هم می تواند با توجه به ظرفیت های موجود که بخش خیلی ساده آن دیوار های خالی است و متأسفانه بعضا مورد هجوم ضد فرهنگ ها قرار می گیرند، میزبان اجرای برنامه های فرهنگی در باب دیوار نویسی باشد. مفاهیم ارزشمندی همچون انسانیت، شهادت و ایثار و فداکاری می توانند مجال خوبی برای نشر و معرفی بیشتر داشته باشند. رویدادی که مشارکت و خلاقیت هنرمندان پر شمار شهرک را نیز به ارمغان آورد و البته هزینه های نگهداشت ناحیه 6 منطقه 5 را نیز تا حدود قابل توجهی کاهش می دهد.

گاهی از بدترین تهدیدها می توان بهترین فرصت ها را ایجاد کرد به شرطی که برای ساختن فرصت ها ارزش قائل باشیم و کارها را تنها در پنجره «انجام روزمرگی» سبک و سنگین نکنیم.        

منتشر شده در شنبه 3 مهر 1395       کد خبر : 4916
آخرین اخبار
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب‌سایت محفوظ می‌باشد.
طراحی وب سایت : ایران طراح